Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Super Firmware?

Produkter
(logga in för att koppla)

kenny_lex

Avslutat medlemskap
Jag känner mig lite dum nu, men jag var inne på Pentax webbsida för att kolla om det skulle vara någon mening med att uppdatera firmware på kameran (K100D Super). Men först hittade jag inte sidan med firmware och när jag gjorde det hittade jag ingen förklaring om "Super" modellen använder vanliga K100D firmvare, även om jag utgår ifrån att det ligger till så.

Men är det någon mening att uppdatera till 1.02 om man inte använder SDHD eller Pentax Photo Browser?
 
K100D Super har inte samma firmware som K100D. Firmwaren i k100D Super är annorlunda eftersom den hanterar de nya funktioner som Super-modellen har jämfört med K100D modellen - stödet för SDM objektiven och dammavskakningen. Det har inte kommit någon ny firmware för K100D Super än, kameran har ju precis lanserats! :)

Det finns ingen information om firmware till K100D Super på Pentax hemsida eftersom det inte har släppts någon firmware till Super-modellen, och det står inget om k100D Super i firmware-sidorna för K100D eftersom de gjordes före K100D Super lanserades.

Hälsar
R
 
Jag vet verkligen inte. men jag har svårt att tro att dom kamerorna använder samma firmware.

Supern har ju lite andra funktioner.
Dessutom borde den redan stödja SDHD, det tror jag den gör.
 
Bra att jag frågade, för det var en som sade till mig att jag borde uppdatera firmware och jag blev då lite förvirrad. Han kanske inte uppfattade att jag hade en "Super".

Men då vet jag vad som gäller och jag tackar för svaren.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.