Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Suddiga bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du bor i närheten av malmö så kan du söka upp en förening som heter E.F.S (Elaka fotografers sällskap), det är en samling fotografer (nybörjare som proffs) som träffas lite då och då för att utbyta ideer, fika, titta på varandras bilder och lära oss som kan lite mindre samt lite mobbing om sneda horisonter. Det är en härlig samling som jag träffar alldeles för lite. MVH // Christer
 
Jag accepterar din ursäkt och tackar dig för att du visar dig vara en gentleman.

Även jag har mina bättre stunder :) Även mina sämre stunder ibland tyvärr ;)
Men in grund och botten är jag en glad och trevlig prick :)

Inte för att fjäska, men jag måste säga att du skriver oerhört pedagogiskt!
 
Tack så mycket !!!

Här har jag nu en del att gå igenom o lära mig.
Bra skrivet o förklarat.
Var ute i skogen igår o lekte lite o testade hade högt iso så bilderna blev korniga MEN inte så suddiga steg framåt för tycker jag.

Härligt att krisstämningen har lagt sig (ler)
Nån av gårdagensbilder ligger på min blogg
www.scarfaze.blogg.se.

Fick tre böcker idag av Scott shelby tror jag han heter. Har bara bläddrat men verkar lätta att ha med o göra.

Tack än en gång jag kommer säkert med fler dumma fråga!!!!
 
Såja lilla gubben, du vinner. Rätt ska vara rätt.

Canon har 1.6x
Pentax har 1.5x

Glada miner nu?

Fattar inte hur du bara kunde generalisera så grovt!? Fy! Om jag med en 24x36 mm sensor kan undvika skakningsoskärpa med ett 50 mm objektiv genom att hålla mig till slutartider kortare än 1/50 sekund måste jag ju använda tider kortare än 1/80 sekund med min Canon, medan det räcker med 1/75 sekund med en Pentax! Så grova generaliseringar borde beivras! Finns det ingen moderator som kan ta dig i örat!

Säger som Kråkan i "Mamma Mu bygger en koja": -Rätt är rätt och snett är snett!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.