Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stulen kamera!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hundfantast

Medlem
Hej alla! Ngr tips på var man kan söka efter sina bilder från en stulen kamera? Hoppas alltså att ngn lämnat in minneskortet någonstans!

kontakta din kameratillverkare!

Hej

jag blev av med en hel nikonutrustning, jag hade registrerat allt hos nikon, när jag kontaktat dem så registreras all mina saker på serienumren, så om någon lämnar in för service så skall det plinga till hos nikon att en stulen produkt är på service :)

alltid något!

mvh
christian

Hej

jag blev av med en hel nikonutrustning, jag hade registrerat allt hos nikon, när jag kontaktat dem så registreras all mina saker på serienumren, så om någon lämnar in för service så skall det plinga till hos nikon att en stulen produkt är på service :)

alltid något!

mvh
christian

Hej!
Tyvärr har jag lärt mig det nu.......hade inte reg kameran,inköpt i usa och inget kvitto,verkar som om mitt försäkringsbolag ersätter mig iallafall men det är ju korten jag sörjer.Ingen dyr kamera men ialla fall.(Sony DSC-H5)

Charlotte Sköld

... jag förlorade min bärbara och min backup i samma veva!!... tröttsamt att folk inte kan visa respekt!

Så dåligt som jag mått över mina förlorade kort!!Fattar inte att man inte kan nöja sig med kameran och lämna in minneskortet iallafall.Skulle aldrig behålla ngt sådant,varken kamera el laptop etc. Det ställer till för mkt för ägaren!!
Charlotte

Om man nu stjäl en kamera så tar man säkert och formaterar om korten & använder dem också.

Låter inte sannolikt att ngn tjuv skulle få för sig att lämna kortet ngnstans. Och en hälare skulle nog direkt kasta beviset i ngn allmän(i alla fall inte sin egen) soptunna.

Hej!

Jag vet..........det är det som är tråkigast! Men jag är ju knappast ensam,överallt där jag lagt ut efterlysningar finns det ett gäng till..
Charlotte

I samma sits

Har oxo blivit av med en Nikonutrustning, genom stöld. Det skedde på semester i Spanien.
I några inlägg här läser jag att utrustningen var registrerad hos Nikon. Jag har gjort det, måste jag anmäla stölden även till dom (Nikon)?
Men jag lider med Er, kameran ersätts väl någorlunda, men bilderna och just från ett speciellt tillfälle, som en semester.

Har också fått svar

Jag har också fått svar idag, det var inget uppmuntrande. ersättningen skrivs ner ganska rejält, för att man brister i uppmärksamhet, med en så värdefull utrustning!!!!
Ändå hade jag mina vänner på en meters avstånd från ryggan med alla grejor i. Men dom såg inte stint på den, då har man brustit i uppmärksamhet.

Hej!
Tråkigt för dig,min kamera var ju inte så dyr,förlorade självrisken. Köpte kameran för halva priset i Usa så jag fick ut vad jag gav......vill ha mina bilder!!!!Var på Kebnekaise med mina två syskonbarn varav det ena bor i Usa,oförglömliga kort!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar