Annons

Studioproblem med Sony a700?

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Snappade upp en kommentar på dyxum.com - "The news about the studio flash malfunction is not happy news," - men har inte lyckats utröna vad det skulle vara för problem, eller ens om det existerar utanför paranoikernes lilla värld.

Någon som kan fylla i?

Mycket har jag gnällt på men min första studiosession med A700:an avlöpte helt utan problem.

Vi körde med radiotrigger och jag har den billiga blixtskoadaptern från Hong-Kong som går att köpa via e-bay för en hundring.

Det var en som hade problem med FS1100 adaptern på var det A300 ? A350?

Men för andra har det fungerat. Så det var väl hans adapter som var trasig eller nått.

Jag har plåtat rätt mycket i studio med A700 + FS-1100-kopieadaptern, funkar toppen. Sedan har ju A700an, till skillnad från de andra Sonymodellerna, dessutom synkport samt manuellt icke-förblixtläge på den interna blixten, om man vill utlösa studioblixtarna på annat sätt.

Gissar att ryktet kommer ifrån att David Kilpatrick hade problem att få A350 att funka i studion med adaptern, men han löste detta senare och det berodde på att man var tvungen att montera adaptern och slå på den kameran i viss ordning, har inte märkt något sånt med A700 än iaf.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto