Annons

Studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)
Heikkinen skrev:
Men nu var det så att jag frågade efter dom här blixtarna om någon hade erfarenhet av dom och hur vida dom presterar och det tycker jag att jag har fått svar på sen att det finns andra grejer som är bättre kommer man ju inte undan ifrån.

men oj då..ursäkta mig..
misstolkade visst helt meningen du skrev:
"Kom gärna med förslag till ett okey blixtpaket för en glad amatör men som även ska kunna hänga med då jag blir lite mer innsatt."

"Någon som vet om dom två blixtarna på Kaffebrus.com som kostar 4995:- är något att ha eller ska jag sattsa på något annat? Kom gärna med förslag till ett okey blixtpaket för en glad amatör men som även ska kunna hänga med då jag blir lite mer innsatt."

Ja... Max Lindström kanske ska ta och läsa första posten en gång till?

På förekommen anledning skickade jag frågan till kaffebrus himself om vilka tillbehör som passar på blixten.

Fick veta att reflektorerna sitter med sk Bowens fäste. Det innebär att alla tillbehör som passar på Interfit Stellar och Pro även passar StarFoto 300Y som är blixtarna i paketet.

Det som verkar vara på dom lite billigare blixtarna är att dom är limmande många ggr, och av plast..

Så att underhålla med service kräver nog att man spräcker höljet på dom..

Nu är det bara spekulationer. Men som general för en sådan blixt, måste reklamationer och större ingrepp nästan vara enklare i att fimpa blixten och ersätta med en ny..

Så att som generalagent tar in mera blixtar, och ha ett antal som reserv, vid ev fel under garantitiden som backup..

Lite Kina-kvantitet stuk..

Inget gnäll, bara en fundering..

spekulationer kring blixtar från kaffebrus

verkar vara mycket spekulationer i allmänhet kring våra blixtar,

har ni frågor går det alltid bra att maila för direkta svar.

tomasbz skrev:
Det som verkar vara på dom lite billigare blixtarna är att dom är limmande många ggr, och av plast..

Så att underhålla med service kräver nog att man spräcker höljet på dom..

Nu är det bara spekulationer. Men som general för en sådan blixt, måste reklamationer och större ingrepp nästan vara enklare i att fimpa blixten och ersätta med en ny..

Så att som generalagent tar in mera blixtar, och ha ett antal som reserv, vid ev fel under garantitiden som backup..

Lite Kina-kvantitet stuk..

Inget gnäll, bara en fundering..

När någon läser detta kan det lätt tolkas som att det gäller dessa blixtar.
Det gör det inte, dom är ihopskruvade och höljet är av lättmetall.
Finns det ihoplimmade studioblixtar?

När jag tittade på mina egna väcktes den funderingen (om limmat hölje)....

Måhända jag har fel, men ser inget annat sätt att öppna dom på...

Alltså blixtar INTE inhandlade av kaffebrus.com

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar