Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stor Eloge till proprint!

Produkter
(logga in för att koppla)

geronimo13

Aktiv medlem
Måste bara rekommendera proprint.

Beställde 47st a4, natten till tisdagen, laddade upp ca 02.00 på ftpn. Fick bilderna idag och alla 47st a4 bilder är 100%iga inte ett enda fel.

Är fanken enda labbet i sverige som klara det i mina ögon.

Nu har dem även bra rabatt erbjudande.

Ja, de är både duktiga och snabba på Proprint, även för mig som bor i norrbotten (har för mig att postsorteringen för övre norrland ligger i Umeå).

För er som kör GNU/Linux (kan funka med andra *nix:ar också, otestat.), så har jag ett bash-script som automatiserar uppladdning till proprint, det förutsätter dock Mozilla och cURL. Kör det i katalogen med bilderna som skall laddas upp, så skickas de med cURL till proprint, sedan sparkas Mozilla igång med rätt cookie och du fortsätter beställningen som vanligt med att välja antal storlekar osv..

Scriptet: ppupload.sh

steelneck skrev:
Ja, de är både duktiga och snabba på Proprint, även för mig som bor i norrbotten (har för mig att postsorteringen för övre norrland ligger i Umeå).

För er som kör GNU/Linux (kan funka med andra *nix:ar också, otestat.), så har jag ett bash-script som automatiserar uppladdning till proprint, det förutsätter dock Mozilla och cURL. Kör det i katalogen med bilderna som skall laddas upp, så skickas de med cURL till proprint, sedan sparkas Mozilla igång med rätt cookie och du fortsätter beställningen som vanligt med att välja antal storlekar osv..

Scriptet: ppupload.sh

Det går inte att köra det där i XP på något sätt?

ohls skrev:
Det går inte att köra det där i XP på något sätt?

Näe, wintendo kan inte köra bash-script, inte på något enkelt sätt som jag känner till i alla fall, scriptet använder ju också "grep" och "sed" som windows inte heller har. cURL och Mozilla finns ju däremot för windows också.

Jag kan också falla in i lovorden för proprint. Alltid toppresultat, alltid snabb leverans. Dessutom mycket snabb respons på frågor via mail. Priserna är helt OK... Vad mer kan man begära? Min mor som i sin ungdom stått och blaskat i ett labb och sedan suttit vid en framkallningsmaskin i ett antal år har behållit sitt kritiska öga i alla år. När hon fick se mina bilder från proprint första gången utbrast hon spontant "vilka bilder!"...

/P

Får sälla mig till skaran med nöjda ProPrint användare. jag tycker de är fantastiska på att får fram bilder snabbt och bra.

Har gjort ett 30-tal beställningar i år och de har inte missat att skicka "samma dag" en enda gång. Inte heller har en enda bild blivit dåligt påg av deras behandling, (mer mina misstag ; -)
/ E

Även jag har gjort ett antal beställningar från ProPrint och ställer mig således också i kön över nöjda kunder!

Rekommenderas varmt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar