Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för Vistaprint!

Produkter
(logga in för att koppla)
Som framgår av insändarna i den här tråden är det rätt tydligt att VP är ett rätt svajigt företag. Bra ibland men orsakar en hel del strul för andra som vill ha billiga visitkort. Förresten finns det inget gratis här i världen, nånstans måste man ju ändå pröjsa…

Jag tycker inte det framgår särskilt tydligt. Det enda som framgår är att en del av de som skrivit här inte gillar dem, medans andra tycker det fungerar bra. Det säger inte ett skvatt om vad majoriteten av deras kunder tycker (och jag har ingen aning eller synpunkt om varken det ena eller andra vad gäller det).

Det som är intressant är att potentiella kunder får veta att det kan vara bra att noga läsa igenom villkoren innan beställning.

Jag tycker inte det framgår särskilt tydligt. Det enda som framgår är att en del av de som skrivit här inte gillar dem, medans andra tycker det fungerar bra. Det säger inte ett skvatt om vad majoriteten av deras kunder tycker (och jag har ingen aning eller synpunkt om varken det ena eller andra vad gäller det).

Det som är intressant är att potentiella kunder får veta att det kan vara bra att noga läsa igenom villkoren innan beställning.

Även om man gör det - läser igenom villkoren så skickar dom ändå inga visitkort fast jag hade betalat. Alltså, ett stort blufföretag!

Dom är ju så fula som döljer avgifter.Vet inte om dom ändrat sig nu?
Om det står att en almanacka skulle kosta tex 50kr och man designar tre olika och lägger en hel del tid på det sen när allt är klart så har priset dubblats med diverse avgifter som dom slagit på?
Sen dess så har jag anlitat Crimson som är helt outständing och när jag vill ha det billigt men inte kräver så hög kvalitet som Crimson ger så använder jag Fuji som även har en fungerande suport.

Jag har allt fått det jag beställt och kvalite osv har varit ok. Det har gällt visitkort och lite andra reklamgrejer på papperstryck. Det har kommit hyffsat i tid. Av vissa anledningar känner jag ändå att de inte är seriösa ärliga att handla ifrån. Man uppger ett pris och lägger sedan på i slutet av beställningen och kallar det packkostnad el dyl, detta känns som man inte kan stå för sina priser utan måste köra lite "dold agenda". Detta är inte kanske att luras men att förhala sanningen in i det längsta är det iaf. Sedan blir jag rent ut sagt irriterad på deras utskick...allt från "nu har du!..just på din adress just idag GRATIS! " osv när det faktiskt inte är gratis.

Jag vill ha förtroende för dem som jag får levererat ifrån och VP når inte dit så det kommer bli andra i fortsättningen.

Håller med om utskicken - jag har svårt för företag som spottar ur sig reklam på det viset, men det har ju inte så mycket med vad de levererar att göra.

Håller med om utskicken - jag har svårt för företag som spottar ur sig reklam på det viset, men det har ju inte så mycket med vad de levererar att göra.

Vill man inte få mejl från dem är det bara att säga till, så slipper man.

För övrigt så kan jag inte påstå att Vistaprint är mitt favoritföretag, men jag fick vad jag beställde och betalade för. Eftersom det just då var billigare och snabbare/enklare än de alternativ jag kunde hitta har jag inget att klaga på, men är inte helt säker på att jag kommer att anlita dem nästa gång jag behöver visitkort.

Norpad på pengar i två och ett halvt år!!!!

Det är så fruktansvärt dåligt att jag aldrig haft en aning om att jag betalat en produkt som jag aldrig aktiverat i två och ett halvt år!

Jag har inte fått någon information eller betalningsbekräftelse, inte heller hade jag tillgång till min kontoinformation då de påstår sig "ha högsta säkerheten" för min skull(!). När jag gick in på kontoöversikt kom jag endast fram till en sida där jag hade tre val; ett för 48 kr, två för de två dyrare abonnemangen och sedan en ruta för att komma vidare med sin beställning.... Självklart ville jag inte klicka på något av alternativen då jag aldrig velat haft denna "tjänst"!

Idag såg jag att det dragits 48 kr från Vistaprint varpå jag försökte logga in och se vad det var, jag misslyckades eftersom kontoinformationen var gömd bakom tvångsvalet av abonnemangsform!

Jag ringde till kundtjänsten och hon plockade bort tjänsten utan att be om ursäkt. Hon sa till mig att uppdatera hemsidan och nu få tillgång till min kontoinformation, -och se, tvångsvalet var borta och kontoinformationen visades. Därefter så var hon så otroligt vänlig att lotsa mig i kontoinformationen till betalningshistoriken så att jag kunde få en riktigt bra överblick på de senaste två årens norpade pengar! Hånfullt!

FY VISTA! Jag som precis tänkt använda er igen men men... där blev det ingen mer affär för vår del, hoppas jag kan påverka andra att avstå från er också!

/Förbannade Erika

Det är så fruktansvärt dåligt att jag aldrig haft en aning om att jag betalat en produkt som jag aldrig aktiverat i två och ett halvt år!

Vänta... Om vi bortser ifrån Vista Prints tjänster... Du menar alltså att du på över två år aldrig reagerat mot köp gjorda på ditt kreditkort som du inte haft koll på?

Det här stämmer bra med mina tidigare erfarenheter av VP, trist företag som sätter i system att försöka lura sina kunder genom att få dem att betala för att sedan aldrig leverera och till sist gör sig omöjliga att komma i kontakt med. Lägg ner VP!

Jag AVSKYR Vistaprint... men hittar ingen annan "printare" av kalendrar med 2xliggande A4 till vettigt pris, så det bli kalendrar från Vistaprint även i år. Med 2xA4 menar jag ett liggande A4 foto överst, sen spiral och sen kalenderdagarna (liggande) under det. Kvaliteten har varit bra, men som sagt, deras affärsmetoder stinker gammal räv.

//Benny

Vänta... Om vi bortser ifrån Vista Prints tjänster... Du menar alltså att du på över två år aldrig reagerat mot köp gjorda på ditt kreditkort som du inte haft koll på?

Läs gärna inlägget en gång till, det fanns ingen översikt att ha tillgång till och mitt kreditkort ansvänds inte frekvent... -så nej.

Läs gärna inlägget en gång till, det fanns ingen översikt att ha tillgång till och mitt kreditkort ansvänds inte frekvent... -så nej.

Att VP Inte hade en översikt betyder ju inte att du inte har översikt på kortet via Bank/Kontoutdrag?

Sorry, jag förstår bara inte folk som inte har koll på köp som görs på sina kort (eller andra betalmedel för den delen) oavsett hur seriös eller inte säljaren är.

Om kortet inte används frekvent så förstår jag ännu mindre hur man inte kan lägga märke till köp som man inte känns vid?

Jag beställde visitkort, blanka på ena sidan och matt på baksidan. Framsidan och baksidan var exakt samma färgvärde (kolsvart bkg+logga) när jag laddade upp dom. När visitkorten kom så var framsidan mörk-lila, inte svart.. *suck*

Fan i helvete att jag inte gick till ett proffsigt företag!!

ORKAR INTE MED SÅNT HÄR!

Pengarna i sjön.. lär ju aldrig kunna få tillbaka pengarna heller med tanke på hur krångliga dom enligt rykte ska vara på vistaprint.. Inte är det väl värt det heller med tanke på fraktkostnad tillbaka till Nederländerna.. FAN!

Exakt samma hände en bekant som beställde därifrån. Det som skulle bli svart blev lila. Dom lovade att skicka nya, och nya kom som också var lila. Sedan besvarade dom inte mail eller samtal så några pengar tillbaka fick han inte. Jag har också fått erbjudande om gratis visitkort därifrån, men kvalité går före billig skit så jag kommer inte beställa därifrån.

Jag beställde idag 5 kalendrar 2xA4 och en mugg. 727 riksdaler. Få se då hur det funkar.

Jag gillar tyvärr deras upplägg för att skapa kalendrarna.

//Benny

Bytte för flera år sedan till print24. De har bra kvalitét! Och framförallt jämn kvailtét! Och trevlig personal. De har precis som VP så att man vid beställningen får förslag på att beställa ett större antal och då står det klart och tydligt hur mycket det kostar. Gäller att läsa svarsknapparna så att man inte klickar på den översta knappen där man beställer fler.

Det är en seriös tryckeri med bra priser och det bästa är att de renskär produkterna där jag märker ut skärmärkena. VP slarvade ett par gånger med nästan en cm på visitkort, vilket blev helt galet. Det var då jag bytte och hittade en seriös aktör istället för skojarna på VP. Att renskära på eller ens i närheten av skärmarkeringarna, är en självklarhet för traditionella tryckerier, men tydligen inte för internetbaserade tryckrier. Men print24 gör det bra.

Färgerna stämmer också väl från print24, när jag cmykar själv och kör preflight. Har beställt produkter för runt hundratusen kronor från print24, och har hittills inte behövt reklamera. Dock har jag inte beställt färgkritiska produkter, så jag kan inte säga något om hur bra de är på det.

Är du ute efter hemsida?

http://manufrog.se 120 kr (per år) jättebra webbhotell med massor av finesser. Kontakta mig så kan jag fixa en bra början. (har inget med detta webbhotell att göra förutom att jag har ett antal konton där).

Undrar varför du inte har märkt att summan 48 x 36 = 1728 kr har dragits? Har du inte fått några fakturor på kortet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar