Annons

Varning för Vistaprint!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var nöjd med deras tjänster. Men det tog någon timme att få ett snyggt visitkort. Räknade i huvudet vad det skulle hamna på för pris. Slutade på nästan 400% av vad jag räknat det till. Rent vansikkigt pris på frakten gjorde att det drog iväg.

Hade fått en rabattkod av dom till mitt företag. När jag skulle skriva in den fungerade det inte. Oavsett hur jag gjorde så gick jag bet. Det var en måndag 10.00. Jag försökte ringa utan framgång, mailade dem. Fick svar från dem dagen efter att det bara gällde 24 timmar från det att man registrerat rabattkoden på sidan. Det var inte deras fel att det på sidan såg ut som att rabatten inte dragits (hade gjort en print screen). De anlitade ett annat företag för webshopbiten, och det var således de som var ansvariga. Rabatten var inte längre möjlig att nyttja.
Jag svarade på mailet med en mening att jag ville ta bort mitt konto. Fick ett drygt svar på 2 rader där det var uppenbart att man använt en nätlösning för översättning till svenska.

Jag kan således inte heller rekomendera dem..

Nu är vi rätt många som inte gillar VP!
 
Ja du Billingen, du läser lite fel, jag skrev: Gå igenom alla fem sidorna på den här tråden!

Gissar att du inte gjort det. Hur kan du tro att alla köpt något från VP skulle skriva till FS?

Om alla vore nöjda som du påstår (eller tror) med VP skulle väl den här diskussionen aldrig uppstått?

Det är "gissar" och det är "verkar", "torde", och "nog" i dina inlägg. Du spekulerar och insinuerar.

Kritisk konsumentdiskussion är bra, men då ska den baseras på fakta och konkreta erfarenheter, inte på lösa spekulationer, generaliseringar och fula insinuationer.
 
Det jag vänder mig mot var mest den "Aftonbladslika" rubriken "Varning för Vistaprint!" som jag tycker är lite missvisande eftersom det verkar som om de hanterar din beställning på precis det sätt som de skriver i sina villkor.

Vad, exakt, är just det att varna för?

Vad jag vet så har jag inte startat denna tråden och inte heller skrivit "varning för Vistaprint". Däremot skrev jag vad jag var med om idag.
Men däremot kan jag säga att efter ett antal mail till både kundtjänst och högre instans så hör och häpna ringde en som var supervisor Team Nordic från Berlin och skulle ta upp det jag hade och lämna förslagen till Barcelona där det kontoret låg.....:)
Jaja något kanske man åstadkom genom att inte ge sig och se till att något borde göras när det känns som de lurar folk med falsk reklam om gratis hit och dit.
Mvh Eva
 
Beställde "Fotomuggar" på Vistaprint till alla på jobbet med deras bild från ID-kortet. ( alla tar hand om sin egen disk eller inte )Trycket blev bra och muggarna är av bra kvalitet.
Förstod att det var utan moms så det var inget konstigt med det. Leveransen kom på utsatt tid.
Hoppade över "extraerbjudanden" så i slutet var priset ingen överraskning.

Enda abert är all reklam som kommer i mailen men jag kör med "Mailwasher" så det raderas direkt p servern utan att hämtas hem.

Så kanske jag hade tur i det hela då eftersom det gick smidigt utan någon glitch.
 
Visitkort gör man själv! Varför? För att det är kul såklart. Och inte behöver jag 336 visitkort på en gång, jag gör 20st i stöten. Och när dom har tagit slut, gör jag 20st till ;)

Det är faktiskt riktigt roligt att göra egna visitkort i Powerpoint, ja det kostar några kr att skriva ut. men det är det helt klart värt.

Dom blir ju exakt så som jag vill ha dom, och jag har gjort dom rent själv! Bara det är en bonus!!

Vistaprint nä tack! Jag har gjort mina visitkort i mer än 10år och det kommer jag att fortsätta med.



Och det är inte bara visitkort man kan göra själv hemma :)

Kreativa människor var är ni?
 
Visitkort gör man själv! Varför? För att det är kul såklart. Och inte behöver jag 336 visitkort på en gång, jag gör 20st i stöten. Och när dom har tagit slut, gör jag 20st till ;)

Det är faktiskt riktigt roligt att göra egna visitkort i Powerpoint, ja det kostar några kr att skriva ut. men det är det helt klart värt.

Dom blir ju exakt så som jag vill ha dom, och jag har gjort dom rent själv! Bara det är en bonus!!

Vistaprint nä tack! Jag har gjort mina visitkort i mer än 10år och det kommer jag att fortsätta med.



Och det är inte bara visitkort man kan göra själv hemma :)

Kreativa människor var är ni?

Jag försöker vara så kreativ jag kan men har inget sånt program då jag inte har varken Microsoft Office eller Powerpoint, jag är inte så duktig på sånt, kan nätt och jämt förminska foton....:)
Men jag minns att jag gjorde egna visitkort för länge sedan, det fanns visst såna papper som var färdigskurna som man bara rev av sen....så jag har gjort det en gång i alla fall....:)
Mvh Eva
 
Visitkort gör man själv! Varför? För att det är kul såklart. Och inte behöver jag 336 visitkort på en gång, jag gör 20st i stöten. Och när dom har tagit slut, gör jag 20st till ;)

Det är faktiskt riktigt roligt att göra egna visitkort i Powerpoint, ja det kostar några kr att skriva ut. men det är det helt klart värt.

Dom blir ju exakt så som jag vill ha dom, och jag har gjort dom rent själv! Bara det är en bonus!!

Vistaprint nä tack! Jag har gjort mina visitkort i mer än 10år och det kommer jag att fortsätta med.



Och det är inte bara visitkort man kan göra själv hemma :)

Kreativa människor var är ni?

Förstår inte var motsägelsen finns? Klart man designar själv även om man använder Vistaprint för att trycka ut dem?
 
Kreativa människor var är ni?

Ptja, jag har en rullmatad storformatsskrivare, en färglaser och två termoskrivare hemma och fri tillgång till en rullmatad skärmaskin.

Men det är inte värt min TID att printa visitkort och liknande, alternativtkostnaden blir på tok för hög. Så, därför gör jag designen själv och låter VP trycka dem.

Dessutom är jag nöjd med resultatet. De blir betydligt tåligare (rent mekaniskt) än det jag kan göra i bläckskrivaren, och min färglaser gillar inte 350g/m² och framförallt inte glossy.

Se själv. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...403x403/559192_3181193822952_1541749230_n.jpg (yey, smygreklam ;) )
 
Vad jag vet så har jag inte startat denna tråden
Nej, jag vet att du inte startade tråden. Jag försöker säga att sålänge en levernatöre levererar på utsatt sätt så tycker jag inte att man kan varna för företaget, eller klaga på metoderna.

"din beställning" borde kanske varit "beställningen" i min text. Jag beklagar den biten.
 
Ptja, jag har en rullmatad storformatsskrivare, en färglaser och två termoskrivare hemma och fri tillgång till en rullmatad skärmaskin.

Men det är inte värt min TID att printa visitkort och liknande, alternativtkostnaden blir på tok för hög. Så, därför gör jag designen själv och låter VP trycka dem.

Dessutom är jag nöjd med resultatet. De blir betydligt tåligare (rent mekaniskt) än det jag kan göra i bläckskrivaren, och min färglaser gillar inte 350g/m² och framförallt inte glossy.

Se själv. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...403x403/559192_3181193822952_1541749230_n.jpg (yey, smygreklam ;) )


Alla uppskattar vi vår tid annorlunda ;)

Och kostnaden är inga problem för mig. Då jag inte delar ut visitkort till höger o vänster. Och resultatet från min bläckskrivare och när jag har laminerat mina visitkort, tycker jag själv är mycket bättre än vistaprints resultat. (Och ja, jag har provat VP, dom ligger fortfarande i en låda)
Men som sagt, det är som du skriver, det är min tid.

Och jag tycker att det är väldigt roligt att redigera, skriva ut, skära och Laminera mina egna visitkort!! Tycker att resultatet slår det mesta faktiskt.

Det tar tid och det är inte så billigt, men jag har gjort så i många år. Och det kommer jag att fortsätta med!

Och man behöver inte ha "rullmatad storformatsskrivare, en färglaser och två termoskrivare hemma och fri tillgång till en rullmatad skärmaskin" för att göra ett gäng visitkort.
 
Och man behöver inte ha "rullmatad storformatsskrivare, en färglaser och två termoskrivare hemma och fri tillgång till en rullmatad skärmaskin" för att göra ett gäng visitkort.

Det var mest sålda att jag menade att jag vareviga saknar utrustning eller kreativitet. Tvärtom om så säljer jag rätt mycket utskriftsjobb, men räknat i pengar är det inte värt det att göra visitkort själv, jag fakturerar hellre den tiden mot kund.
 
Det verkar som om flertalet i denna tråd inte genomskådar VP:s säljtaktik. Jag gör det. Det är bra att veta vad visitkort i färg kostar om man ska fixa detta på byn. VP är snorbilligt och med det så kommer ett väloljat maskineri. Min första leverans kom bort men de skickade igen och sen dess har det funkat klockrent. Tricket är att inte beställa det som är gratis (bara för att det är gratis) och det som man inte vill ha.

VP har en aggressiv marknadsföring men det är bara att genomskåda detta.
 
Har beställt därifrån och gör inte om det.
Jag betalar hellre ett par spänn extra och gynna seriösa handlare med kvalitet och som månar om sina kunder.
Sen gillar jag inte att bli mejl spammad heller.
Mina leveranser har varit toppkvalitet, både deras designer och min egna med foto och allt.
 
Det verkar som VP river upp mångas känslor. Några är nöjda, andra inte. Men om det ska behövas 7 sidor i detta forum om VP´s ärlighet och servicenivå är väl detta ett bevis på att det företaget har en kraftig slagsida. Jag anser fortfarande att de är ena riktiga skojare som gärna tar betalt men utan att leverera något. Så, bojkotta eländet!
 
Dom har alltid levererat det jag beställt, till rimligt pris dessutom.
Det gäller bara att se sig för innan man klickar i rutorna, som alltid på nätet.
 
Det verkar som VP river upp mångas känslor. Några är nöjda, andra inte. Men om det ska behövas 7 sidor i detta forum om VP´s ärlighet och servicenivå är väl detta ett bevis på att det företaget har en kraftig slagsida. Jag anser fortfarande att de är ena riktiga skojare som gärna tar betalt men utan att leverera något. Så, bojkotta eländet!

Det är ju inte direkt sju sidor med unika inlägg om VPs metoder. Istället är det samma tugg om och om igen av ett fåtal skribenter. Om det kommer till något nytt så är det välkommet men annars räcker det nog för att se att vissa är missnöjda och andra är mycket nöjda...
 
Det går naturligtvis inte att dra några (korrekta) slutsatser om hur många av Vistaprints kunder som är nöjda eller missnöjda utifrån det som skrivs i den här tråden. Möjligen kan man räkna på hur många av de som skrivit som är nöjda eller inte, och eftersom det oftast är de som är missnöjda som skriver om det på nätet lär de "vinna" :)
 
Men det kan ju vara bra att här t.ex. tipsa om att vara just uppmärksam när man klickar där att det då tillkommer vissa saker som kanske inte framgår i deras reklam osv.
I mitt fall så var det ju en massa trams och en chat som inte fungerade av deras s.k. chat support, de la på utan att man var klar och jag fick gensvar i form av att en människa faktiskt och beklagade det inträffade.
Men vi har fått våra visitkort nu och är nöjda...:)
Mvh Eva
 
Som framgår av insändarna i den här tråden är det rätt tydligt att VP är ett rätt svajigt företag. Bra ibland men orsakar en hel del strul för andra som vill ha billiga visitkort. Förresten finns det inget gratis här i världen, nånstans måste man ju ändå pröjsa…
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.