Annons

Stockholmsmästerskap i Naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Till och med McDonalds kändes välkommet efter en tuff förmiddag.

Bilagor

• mcdonalds.jpg
    mcdonalds.jpg
    17.5 KB · Visningar: 622
FelixSwensson skrev:
Till och med McDonalds kändes välkommet efter en tuff förmiddag.

Nej nu går skam på torra land. Nu får ni skärpa er! Här behövs lite "uppsnäppning".

Nästa år inför vi en regel, att all mat skall tillagas på Trangiakök ;)

Ha!
Passande kommetar..'torra land'.
Ganska bra med tanke på att Felix och co' gick in på Elgiganten för att testa skotorken ;-)

Arleklint skrev:
Aha, var det efter att dom zoomat med fötterna?

Jo, vi sprang omkring där som idioter. Man får väl investera i en telezoom inför nästa tävling. Men varför vänta med en ny tävling till nästa år? Vi kan väl ha en ny tävling i höst?

Självklart kan vi ha tävling i höst om intresse finns . Men låt oss avvakta omröstningen i denna först så får vi se hur det funkar.

Härligt, men hur är det egentligen med hela kollektionen? Ska man klippa ihop de bilder man har lagt upp i de andra kategorierna eller hur funkar det?

Kollektionen som vi skall klippa ihop, är det något som bedöms utifrån sitt estetiska eller är det bara en summerings bild ?

Vilken pixel begränsning gäller för den , 1024 x 1024 eller ?.

/Andreas

Kollektionerna kommer bedömas i en röstning för sig, så den bör se bra ut! Det är vinnaren i röstningen av kollektionen som vinner Gitzo-stativet.

Max 1024x1024 Max 250 kbyte

Avbildningsskalan...

En annan fråga - i reglerna står det såhär:

>En macrobild (med macro avses i detta sammanhang >minst avbildningsskala 1:3)

Kan man utgå från att avbildningsskalan gäller 35mm-film (dvs max motivbredd 108mm)? 1:3 på min sensor blir en max motivbredd på sisådär 22mm. ;-)

Ajdå , synd att jag inte var varse att det var kollektionen som skulle bedömmas , då hade jag nog valt en annan infallsvinkel på bilderna jag tog.

Men men, jag får klippa ihop något jox i alla fall och hoppas att det inte ser allt för eländigt ut :)

/Andreas

Re: Avbildningsskalan...

dl_4711 skrev:
En annan fråga - i reglerna står det såhär:

>En macrobild (med macro avses i detta sammanhang >minst avbildningsskala 1:3)

Kan man utgå från att avbildningsskalan gäller 35mm-film (dvs max motivbredd 108mm)? 1:3 på min sensor blir en max motivbredd på sisådär 22mm. ;-)

Det är ok!

Andreas K skrev:
Ajdå , synd att jag inte var varse att det var kollektionen som skulle bedömmas , då hade jag nog valt en annan infallsvinkel på bilderna jag tog.

Men men, jag får klippa ihop något jox i alla fall och hoppas att det inte ser allt för eländigt ut :)

/Andreas

Det stod i informationen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar