Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholmsmästerskap i Naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Du får komma och går hur du vill.

Men du måste infinna dig 05.00 vid Säby Gård på lördagen

Du får inte fota vid annan tid än mellan lördag 05.00 och söndag 05.00

Du måste fota inom givet område.

Arleklint skrev:
Du får komma och går hur du vill.

Men du måste infinna dig 05.00 vid Säby Gård på lördagen

Du får inte fota vid annan tid än mellan lördag 05.00 och söndag 05.00

Du måste fota inom givet område.
jag lovar å svär att inte fuska. :)

ps: får man ta utsnitt ur sina bilder, eller måste det vara som det syns i sökaren?

Bilderna skall vara omanipulerade enligt fs definition.

Jag tänkte dra det på lördag morgon, men lägger till det i de skrivna reglerna eftersom frågan kom upp.

Läs regler här

Ett tips för er som har möjlighet är att ta med cykel. Det är praktiskt att färdas runt på Järvafältet med cykel eftersom det går fort och är tillåtet. Till skillnad från bil och moppe.

Jag köpte min cykel idag, som jag hoppas använda flitigt bl.a på Järvafältet under vår/sommar framöver.

Jag funderar nästan på att vara med på det här spektaklet bara för skojs skull. Och för att uppmuntra det fina initiativet!

Jag vore väl ensam utan systemkamera. Det är nästan värt Jakan 05.00 en lördagmorgon...

Parkering

Parkering vid Säby Gård och scoutstugan är inte tillåtet.
Parkering finns vid infarten till naturreservatet från Enköpingsvägen. Röd pil på kartan.
Sedan är det en liten promenad i alle´n till Säby Gård.

Bilagor

• jakan2.jpg
    jakan2.jpg
    44.6 KB · Visningar: 709
Nej, gå upp på mornarna är inte min grej. :)

Dessutom har jag inte råd med varken film eller framkallning. Mina pengar går till rockbandsfoto just nu. Har t o m slängt ut pengar på objektiv till Nikonskräpet jag plåtar med eftersom zoomen inte duger till musikfoto. Men dom är ju lätta att sälja sedan när jag byter till Canon. :)

Vet inte om det tyder på ormår men jag har stött på både huggorm och snok runt Säbysjön i april.
Eftersom jag inte brukar snubbla på ormar så kanske det är gott om dom i år.

mohei skrev:
Vet inte om det tyder på ormår men jag har stött på både huggorm och snok runt Säbysjön i april.
Eftersom jag inte brukar snubbla på ormar så kanske det är gott om dom i år.
Jaaaa, men det kan ju ha varit Janne som "snokat" runt bara....å du har sett lite fel bara.

Isåfall har han flyttat och bor numera under en sten i kohagen. En kohage med internetuppkoppling?

Karta

Ja jag har snokat en del. Bland annat rekade jag i kväll tillsammans med P-O.

Kartor över området är svåra att hitta på nätet, så jag fotograferade av en informationstavla. Så här har ni en karta. http://www.arleklint.se/temp/karta.jpg

Sen övningsfotade jag lite utanför min håla under stenen.

Bilagor

• vitsippa.jpg
    vitsippa.jpg
    6.4 KB · Visningar: 584
Senast ändrad:
Gemensam grillning!

Det finns en hel del grillplatser inom området.

Jag föreslår att ni som vill tar med er något ätbart, så kan vi samlas på lördag t.ex kl 15.00, för att äta tillsammans. Då missar vi inte kvällsljuset.

Jag ordnar grillkol

Utsikten från en av grillplatserna.

Bilagor

• _dsc3988 översjön.jpg
    _dsc3988 översjön.jpg
    48.4 KB · Visningar: 558
Fina bilder ni tagit!
Visst får man ta med egen fågel.....inte för grillen alltså, utan som modell. ;)

Regeln säger att bilderna skall vara omanipulerade enligt fs definition. Utöver det kan du göra allt som ditt samvete medger ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar