Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stockholmsmästerskap i Naturfoto
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
Arleklint
Aktiv medlem
Arleklint
Aktiv medlem
Hög tid att puffa upp tråden.
Nu är 25 fotografer anmälda
http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=89
Gunnlaug
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Hög tid att puffa upp tråden.
Japp... & det är extra kul att det är så många fotografer av det fagra könet... eheee!!?
FelixSwensson
Avslutat medlemskap
Nu är jag och polaren anmälda. Undrar hur det här kommer gå. Det här kommer bli ett äventyr för oss två 16 åringar. Fast vi kommer jobba som ett team och lämna in 6 bilder tillsammans. Är det lugnt?
EDIT: Föressten. Hur ska man visa på vilken plats man har varit?
EDIT: Föressten. Hur ska man visa på vilken plats man har varit?
FelixSwensson
Avslutat medlemskap
Denna tråd verkar vara lite död... Hursomhelst, vet någon var man kanske kan hyra ett teleobjektiv till min D70? Det känns som det blir väldigt svårt med fågelbilden med 70mm.
Föressten, hur långt är det egentligen till närmaste civilisation från järvafältet. Det vore ju trevligt att slippa ta med sig matsäck för alla måltider.
Föressten, hur långt är det egentligen till närmaste civilisation från järvafältet. Det vore ju trevligt att slippa ta med sig matsäck för alla måltider.
Arleklint
Aktiv medlem
Synd Marie!
Joakim: Död eller inte? Väckt eller inte. Du ansvarar själv för att infinna dig klockan 05.00 Det är en del i tävlingsmomentet. Naturfoto är inte bara bilder, det är också att i någon mån hantera de tider då ljuset är som bäst.
Följande gäller:
Man får tälta max två dygn,
Utöver föreskrifter och förbud i lagar och författningar är det enligt 10 §, naturvårdslagen förbjudet att:
* förstöra eller skada fast naturföremål eller ytbildning
* bryta kvistar, fälla eller på annat sätt skada vegetation i övrigt, till exempel genom att gräva upp ris, örter, gräs, mossor eller lavar
* störa djurlivet (till exempel genom att klättra i boträd, fånga eller döda däggdjur, fåglar, kräl- och groddjur)
* medföra hund eller katt som inte är kopplad
* elda annat än på anvisade och iordningställda platser
* tälta under längre tid än två dygn
* rida annat än på anvisade leder och områden
* framföra motordrivet fordon annat än på anvisade, för allmän trafik upplåtna, vägar (gäller även moped)
* parkera annat än på anvisade platser
* framföra motordriven farkost på Översjön och Ravalen
* anordna snitslade spår eller anordna tävlingar med fler deltagare än 100
* gå i land på Getholmen mellan 15 april och 30 juni
Joakim: Död eller inte? Väckt eller inte. Du ansvarar själv för att infinna dig klockan 05.00 Det är en del i tävlingsmomentet. Naturfoto är inte bara bilder, det är också att i någon mån hantera de tider då ljuset är som bäst.
Följande gäller:
Man får tälta max två dygn,
Utöver föreskrifter och förbud i lagar och författningar är det enligt 10 §, naturvårdslagen förbjudet att:
* förstöra eller skada fast naturföremål eller ytbildning
* bryta kvistar, fälla eller på annat sätt skada vegetation i övrigt, till exempel genom att gräva upp ris, örter, gräs, mossor eller lavar
* störa djurlivet (till exempel genom att klättra i boträd, fånga eller döda däggdjur, fåglar, kräl- och groddjur)
* medföra hund eller katt som inte är kopplad
* elda annat än på anvisade och iordningställda platser
* tälta under längre tid än två dygn
* rida annat än på anvisade leder och områden
* framföra motordrivet fordon annat än på anvisade, för allmän trafik upplåtna, vägar (gäller även moped)
* parkera annat än på anvisade platser
* framföra motordriven farkost på Översjön och Ravalen
* anordna snitslade spår eller anordna tävlingar med fler deltagare än 100
* gå i land på Getholmen mellan 15 april och 30 juni
Senast ändrad:
mohei
Aktiv medlem
Från Jakobsbergs station är det väl 1.5- 2 km till Säby Gård.
Rosa pil på kartan pekar på Säby Gård. Grön pil pekar på Jkbg centrum. Blå pil pekar på IKEA och Outletområdet.
Runda markeringen visar var jag bor.
Det finns ett cafe´ vid Säby Gård som har öppet 10-16 på helgen. Finns bredvid scoutstugan.
Det är även rätt nära, någon km från Säby Gård, till IKEA och Outletområdet. Där finns Max, McDonalds mm.
Jakobsbergs centrum har också matställen.
Annars är det väl bara att beställa pizza med "hemkörning" till Säby Gård.
Rosa pil på kartan pekar på Säby Gård. Grön pil pekar på Jkbg centrum. Blå pil pekar på IKEA och Outletområdet.
Runda markeringen visar var jag bor.
Det finns ett cafe´ vid Säby Gård som har öppet 10-16 på helgen. Finns bredvid scoutstugan.
Det är även rätt nära, någon km från Säby Gård, till IKEA och Outletområdet. Där finns Max, McDonalds mm.
Jakobsbergs centrum har också matställen.
Annars är det väl bara att beställa pizza med "hemkörning" till Säby Gård.
Bilagor
skarpedjup
Aktiv medlem
Är det nån som ska åka från Uppsala, eller möjligen har en sovplats över i Sthlm?
Arleklint
Aktiv medlem
Jag hoppas ni inte glömt detta mästerskap.
30 deltagare har anmält sig, och framröstning av vinnare i varje kategori + kollektion kommer ske via fs tävligsfunktion,
Läs regler här
Bara du som infinner dig kl 05.00 vid Säby Gärd kommer kunna lägga upp bilder i tävlingsalbumen.
Än kan du anmäla dig!
/Janne
30 deltagare har anmält sig, och framröstning av vinnare i varje kategori + kollektion kommer ske via fs tävligsfunktion,
Läs regler här
Bara du som infinner dig kl 05.00 vid Säby Gärd kommer kunna lägga upp bilder i tävlingsalbumen.
Än kan du anmäla dig!
/Janne
Arleklint
Aktiv medlem
Joakim A
Aktiv medlem
Jag måste tyvärr banga... dock är det nog för en god saks skull, har fått ett jättestort fotouppdrag som kommer ta all min tid både helger och dagar
Önskar jag kunde komma, men tiden bara rinner iväg till både det ena och det andra!
Må bäste kvinna eller man vinna!
// Jocke
Önskar jag kunde komma, men tiden bara rinner iväg till både det ena och det andra!
Må bäste kvinna eller man vinna!
// Jocke
Arleklint
Aktiv medlem
Jag har ordnat pris till vinnare i bästa kollektion,
Priset blir ett Gitzo stativ
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=1559633
Anmäl dig till tävligen
Priset blir ett Gitzo stativ
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=1559633
Anmäl dig till tävligen
Senast ändrad: