Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholmsmästerskap i Naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är jag och polaren anmälda. Undrar hur det här kommer gå:). Det här kommer bli ett äventyr för oss två 16 åringar:). Fast vi kommer jobba som ett team och lämna in 6 bilder tillsammans. Är det lugnt?

EDIT: Föressten. Hur ska man visa på vilken plats man har varit?

Denna tråd verkar vara lite död... Hursomhelst, vet någon var man kanske kan hyra ett teleobjektiv till min D70? Det känns som det blir väldigt svårt med fågelbilden med 70mm.

Föressten, hur långt är det egentligen till närmaste civilisation från järvafältet;). Det vore ju trevligt att slippa ta med sig matsäck för alla måltider.

Hur blev det med tältningen, fick man tälta i 1 dygn eller hur var det? Man kommer ju vara död kl 05.00, så tänkte nästan dra dit den 6:e och sova över och hoppas bli väckt av någon snäll person :)

// Jocke

Måste tyvärr ta bort mig från listan

Hej, tyvärr kommer jag inte att delta på naturfotoracet pga familjen skall segla upp båten från stockholm till arholma. Kanske kan jag fånga några av helgens fototeman ändå... fåglar tex.

Hälsningar Marie

Synd Marie!

Joakim: Död eller inte? Väckt eller inte. Du ansvarar själv för att infinna dig klockan 05.00 Det är en del i tävlingsmomentet. Naturfoto är inte bara bilder, det är också att i någon mån hantera de tider då ljuset är som bäst.

Följande gäller:

Man får tälta max två dygn,

Utöver föreskrifter och förbud i lagar och författningar är det enligt 10 §, naturvårdslagen förbjudet att:

* förstöra eller skada fast naturföremål eller ytbildning
* bryta kvistar, fälla eller på annat sätt skada vegetation i övrigt, till exempel genom att gräva upp ris, örter, gräs, mossor eller lavar
* störa djurlivet (till exempel genom att klättra i boträd, fånga eller döda däggdjur, fåglar, kräl- och groddjur)
* medföra hund eller katt som inte är kopplad
* elda annat än på anvisade och iordningställda platser
* tälta under längre tid än två dygn
* rida annat än på anvisade leder och områden
* framföra motordrivet fordon annat än på anvisade, för allmän trafik upplåtna, vägar (gäller även moped)
* parkera annat än på anvisade platser
* framföra motordriven farkost på Översjön och Ravalen
* anordna snitslade spår eller anordna tävlingar med fler deltagare än 100
* gå i land på Getholmen mellan 15 april och 30 juni

Senast ändrad:
Från Jakobsbergs station är det väl 1.5- 2 km till Säby Gård.
Rosa pil på kartan pekar på Säby Gård. Grön pil pekar på Jkbg centrum. Blå pil pekar på IKEA och Outletområdet.
Runda markeringen visar var jag bor. :)

Det finns ett cafe´ vid Säby Gård som har öppet 10-16 på helgen. Finns bredvid scoutstugan.
Det är även rätt nära, någon km från Säby Gård, till IKEA och Outletområdet. Där finns Max, McDonalds mm.
Jakobsbergs centrum har också matställen.

Annars är det väl bara att beställa pizza med "hemkörning" till Säby Gård. :)

Bilagor

• jakan.jpg
    jakan.jpg
    44.7 KB · Visningar: 851
Jag hoppas ni inte glömt detta mästerskap.
30 deltagare har anmält sig, och framröstning av vinnare i varje kategori + kollektion kommer ske via fs tävligsfunktion,

Läs regler här

Bara du som infinner dig kl 05.00 vid Säby Gärd kommer kunna lägga upp bilder i tävlingsalbumen.

Än kan du anmäla dig!

/Janne

Jag har en lägenhet 15 min gångväg från Säby Gård, där man kan sova på mitt vardagsrumsgolv.

Jag har även en sovplats i min folkabuss som kommer stå vid Säby Gård.

Dessa sovplatser utdelas i turordning ;)

Fotoområdet

Området du får fotografera i begränsas av vägarna:

Rotebroleden, Stäketleden, E4, Häggviksleden, Uppsalavägen, Hanstavägen, Norrviksvägen, Enköpingsvägen, E18

Sök "Säby Gård" i Järfälla på Gula Sidorna så hittar du karta

Jag måste tyvärr banga... dock är det nog för en god saks skull, har fått ett jättestort fotouppdrag som kommer ta all min tid både helger och dagar :)

Önskar jag kunde komma, men tiden bara rinner iväg till både det ena och det andra!

Må bäste kvinna eller man vinna!

// Jocke

Du är välkommen nästa år! Jag hoppas detta faller väl ut så att det kan bli en tradition.

Diplom utdelas till alla vinnarna i de olika kategorierna. Pris till segraren i bästa kollektion grubblar jag som bäst på. Det skall ju vara en fotopryl som passar alla.... hmm

Bra Janne, att du fixat ett så bra pris också!

Jag kommer, men jag kommer inte att hålla ut i ett dygn. Är det tillåtet att lämna platsen, för att senare komma tillbaka å fota mer?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar