Annons

Stockholmsmästerskap i Naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
- Ett landskap
- En fågel
- En macrobild (med macro avses i detta sammanhang minst avbildningsskala 1:3)
- En abstrakt naturbild
- En nattbild

OK. Ett fågelmotiv. Skall vi lägga till ett däggdjur? Jag tror det blir väldigt svårt, men vi kan testa. Vad tycker ni?
 
Varför inte bara införa en bild för övriga djur? Det kan ju vara allt från macro till tele..
 
Låter mumma detta... Men kanske skulle det även vara roligt med * Bästa bild av fotograf i fotograferingsögonblicket typ..?
 
Kul aktivitet.
Tänkte lämna ett lite sent förslag på ytterligare en kategori.
Ni har glömt oss själva.
Människan i naturen.

Lycka till.
MVH
Magnus
 
Även om jag har krypavstånd till Säby Gård (dryga kilometern) så har jag absolut ingen lust att starta kl 5 på morgonen.
Finns det någon särskild anledning att starta just kl 5?
 
En anledning är att fåglarna är som mest aktiva då. En annan anledning är att det ingår som ett tävlingsmoment att vara morgonpigg och uppleva naturen när den är som finast.
 
När jag var med på fotomaraton 1991 (eller var det 1981) så fick man en film med 24 bilder. Var fjärde timme fick man fyra nya uppgifter. 24 bilder på 24 timmar.
 
Ja, men kl 05 blir det på söndagen också. Det är ju bara att skjuta på starttiden. Kör man ett dygn så hinner man med kl 05 också.

Jag tror att många avstår från tävlingen pga starttiden. Det är svårt att ta sig till startplatsen om man inte har tillgång till bil eller bor runt hörnet. Pendeltåget går nämligen inte så dags. Första tåget går kl 05.10 från centralen.
 
Gathering...

mohei skrev:
Ja, men kl 05 blir det på söndagen också. Det är ju bara att skjuta på starttiden. Kör man ett dygn så hinner man med kl 05 också.

Jag tror att många avstår från tävlingen pga starttiden. Det är svårt att ta sig till startplatsen om man inte har tillgång till bil eller bor runt hörnet. Pendeltåget går nämligen inte så dags. Första tåget går kl 05.10 från centralen.

Inga problem Monica... Jag å Johan har redan börjat gå... det är viktigt med goda marginaler ;)

Kanske en gemensam frukost vore något..? Inte bara för hunger & trevnad, utan också ett bra alternativ för dom som är morgontrötta å vill dyka upp (lite) senare... typ 08.30..? Då är vi gryningsmänniskor så vrålhungriga, att vi bara längtar att få grabba tag i en köttmacka & en mugg choklad... Bara ett förslag :)
 
Det var väldigt många bud på motiv. Kan du Janne tala om vilka motiv som ska tas?

En som inte förstår hur hon skall ta sig upp 05.00
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.