Annons

Sthlm: Pentax Geekmeet #2

Produkter
(logga in för att koppla)

jido

Aktiv medlem
Hej, alla Pentaxkramare!

Vad säger ni om att dra ihop ett andra Geekmeet snart? För min del skulle torsdag den 27/8 funka utmärkt, men det kanske behöver vara en helg för att så många som möjligt ska kunna komma.

Låt höra!
 
Räkna med minst en K-7:a, Patrik ...!

Är det någon annan son är intresserad av att kolla på något går det ju bra att önska det här. Med lite tur har någon av deltagarna precis den gluggen eller kameran du vill titta på.

/Jimmy
 
Många verkar kunna precis som jag efter jobbet, vilka tider pratar vi om ungefär? Jag kan inte förens efter 19. Det kanske är för sent för er andra?

/Mathias
 
Jag kan komma ifrån till 18 ev till 17, men ljuset är snyggt framåt 19, så det funkar för mig det också.
 
Absolut!

Vad sägs om att vi siktar på att käka vid 19-tiden* och att de som kan (och vill) träffas tidigare* för en fotorunda?

/Jimmy
*plats kommer
 

Bilagor

  • 090705_IMGP5002.jpg
    090705_IMGP5002.jpg
    47.2 KB · Visningar: 498
Skall försöka komma loss till en skjutning innan middagen, om ni inte börjar allt för tidigt. Dyker i alla fall garanterat upp vid 19.
 
Kul!

Vad sägs om detta:

Fotorunda från kl 17.30, samling vid stadshusets pelargång.
Sen rör vi oss i sakta mak mot söder och landar vid 19.00 på Mosebacke där vi käkar (eller bara ölar beroende på tillgång till plats ;).

Deal?
 
... och här kommer ett önskemål från mig: Om någon av er har en glugg vidare än 21mm skulle jag vilja prova på torsdag.

Fyll på listan nedan ni andra med om ni är sugna på att testa någon pryl, så får vi se om någon* kan plocka med sig just din våta dröm.

Önskelista
- Vidvinkel, vidare än 21mm


/Jimmy
DA21, DA35, DA55 & DA70
 
... och här kommer ett önskemål från mig: Om någon av er har en glugg vidare än 21mm skulle jag vilja prova på torsdag.

Fyll på listan nedan ni andra med om ni är sugna på att testa någon pryl, så får vi se om någon* kan plocka med sig just din våta dröm.

Önskelista
- Vidvinkel, vidare än 21mm


/Jimmy
DA21, DA35, DA55 & DA70

Jag har Pentax Da 14/2,8 som du kan prova!

Jag slutar ca 18:30, kan ta båten från jobbet så kommer jag direkt till slussen. Blir kanske lite senare än 19:00.
 
Låter mumma detta, jag går i köptankar gällande DA 35 MAcro, såg att du Jimmy skulle ta med det? Vore smutt att känna lite på det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.