Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ - manfrotto!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonsson_P

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har en Glidecam med snabbplattan "Manfrotto 357" och ska nu införskaffa ett stativ med stativhuvud. För enkelhetens skull vore det smidigt om stativhuvudet passar med manfrotto 357.

Jag är helt ny när det gäller stativ och behöver all hjälp jag kan få! Hur vet jag om det passar? Vad ska man tänka på när man ska köpa stativ?

Tack så oerhört mycket på förhand!

Fästet heter 357, plattan 357PL. Finns även en 357PL Long, som just är lite längre.

Finns original för 529kr på bra butik

Eller kompatibel för halva priset från Kina.

http://www.manfrotto.com/rapid-connect-adapter-with-sliding-mounting-plate-357pl

Skruvas på stativ som har 3/8" skruv som sticker upp från stativet. (Vilket alla stativ har).

Tusen tack för svaret! En följdfråga; om jag vill sätta fästet på ett stativhuvud, hur vet jag vilka den passar på?

Kika efter stativ med 3/8" hane som sticker upp?

Nu vet jag inte om du förstår precis vad jag menar. Jag vill inte fästa manfrotto'n direkt på stativet, jag vill ju ha ett stativhuvud på så jag kan pana/tilta. Hur vet jag vilket stativ som manfrotto 357 passar på - finns det någon lista? Eller vad kollar man efter?

Återigen, tack för svaret!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar