Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stativ för dig systemkamera
- Trådstartare datorexpert
- Start datum
peter6611
Aktiv medlem
PMD skrev:
Du har ju just fått ett.
.....tack
datorexpert
Medlem
Manfrotto 055XPROB
Har bestämt mig förr att köpa ett Manfrotto 055XPROB stativ framför allt för stabiliteten.
Dock fortfarande osäker gällande fotohuvud/kulled. Har en Nikon D80 och tänker hänga på Nikon 70/300.
Har blivit rekomemnderad dels 486RC2 alt 322RC2. Är detta rätt? Andra rekommendationer?
Slår till på lärdag den 3/11!
Har bestämt mig förr att köpa ett Manfrotto 055XPROB stativ framför allt för stabiliteten.
Dock fortfarande osäker gällande fotohuvud/kulled. Har en Nikon D80 och tänker hänga på Nikon 70/300.
Har blivit rekomemnderad dels 486RC2 alt 322RC2. Är detta rätt? Andra rekommendationer?
Slår till på lärdag den 3/11!
Zotamedu
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Stativ för dig systemkamera
Var hittar man ett sådant?PMD skrev:
Ett lantmäteristativ kan man ibland hitta billigt. De brukar vara rejält stadiga.
jphogfeldt
Ny medlem
Ett lantmäteristativ kan man ibland hitta billigt. De brukar vara rejält stadiga.
Skaffade mig ett lantmäteristativ leica ctp104 för en tusenlapp, stadigare får man leta efter. Visst det väger en del (ca. 5 kg) men så blir det stabilt.
http://www.proffsmagasinet.se/stativ-stänger.html
Senast ändrad:
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Någon har erfarenhet av Benros stativ speciellt deras lätta travel serie C-2691+B-1 ? Verkar praktiskt och smart att kunna använda ena benet som monopod dessutom väldigt lätt i carbon.
Helmetrock
Aktiv medlem
Jag vet inte om B-1 är bra, men undvik BH-1 iallafall.
Jag har generellt goda erfarenheter av Benros grejer. De går att hitta mycket billigare om man letar runt lite också!
Jag har generellt goda erfarenheter av Benros grejer. De går att hitta mycket billigare om man letar runt lite också!