ANNONS
Annons

Stativ för ~1500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

rajjejosefsson

Aktiv medlem
Ute efter ett stativ som ska vara lätt stabilt lättvindigt.
Vill som sagt inte kasta pengar i sjön så vill ha användning för det. Allround. är 182 lång

Har kollat på
Dörr A4
Manfrotto Stativ 055 XPROB
 
Senast ändrad:
Triopo 3230 inkl B2 huvud.
Stativet klarar 15 kg, kulan 8 kg.
Väger 1,4 kg.
Har en sådan samt 3232 och B3. Nöjd. Förut ägde jag en triopo 128C också nöjd.
 
alla tre vaddå? okej om flera nu har köpt från denna polska sida och att man får en hel vara så är jag inte orolig.

hur betalar ja?

Payment Method
Bank transfer
Make your payment to:
Bank account number for payments in EURO:
IBAN : DE86750700240321295800
 
Man kan göra ett lätt och billigt stativ, stabil på plats. Däremot kan man inte göra liknande med de andra två egenskaperna.
Betala med paypal. Enkelt och lätt.
 
Kolfiberstativ med kulled för ca 2200:-

Sirui har en serie stativ och kulleder av mycket hög kvalité, exempelvis den här kombinationen som finns på Ebay med fri frakt:
http://www.ebay.com/itm/SiRui-T-220...51319353424?pt=US_Tripods&hash=item3a83cd0050
Jag köpte ett liknande tidigare i somras och jag är helnöjd. Stativet är betydligt nättare än det Manfrotto 055B jag har tidigare men ack så smidigt att ta med sig!
Leveranstiden var ca två veckor.
 
Även jag rekommenderar 3230n med B3 huvud. Köpte mitt kring nyår för 1200-1300:- från Foto-Tip via e-bay. Har fungerat kanon både på vinter och sommar samt i ojämn terräng. Visst finns det bättre stativ men jag vet inget stativ som har samma egenskaper/kvalite/vikt till samma peng, finns det ens till dubbla pengen? (Sirui/Triopo = samma fabrik eller bara väldigt lika?)
 
Vill varna för lättmetallstativ. Jag hade en Dörr som bara small av vid infästningen av benet utan att jag tog i alls. Skulle bara justera stativet så att det stod stadigt.
Köp ett kolfiber!

M v h /Rolf
 
Har visst ett B2 huvud och itne ett B3 som jag skrev tidigare. Det har fungerat fint med både 600D och nu 6D med tex 70-200 mfl.
 
lägger en beställning på den när ja kommer hem från jobbet nog. tack för alla tips. återkommer när jag fått den och haft det ett tag.
 
Jag beställde också ett Triopo, men från en Svensk handlare.
Det första fick jag returnera pga vissa av benen var väldigt tröga att dra ut samt skjuta in.
Idag fick jag ett nytt men det var samma problem på det :(.
Har jag för stora krav?
Jag vill att benen nästan ska falla ut av sig själva när man öppnar spännena och håller stativet lodrätt.
 
Jag beställde också ett Triopo, men från en Svensk handlare.
Det första fick jag returnera pga vissa av benen var väldigt tröga att dra ut samt skjuta in.
Idag fick jag ett nytt men det var samma problem på det :(.
Har jag för stora krav?
Jag vill att benen nästan ska falla ut av sig själva när man öppnar spännena och håller stativet lodrätt.

Skaffa Sirui från Cyberphoto. Bättre än så får du inte....
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.