Jamen skriv då det istället för:
Ovanstående är väl ett korrekt citat? Jag kan inte se hur jag har lagt saker i munnen på mig som du vare sig sagt eller menat.
Alla (i stort sett) människor kan arbeta med många olika saker. Det finns inte en stor grupp människor som absolut inte klarar av att utföra något annat slags arbete än skrivande.
Jag anser att upphovsrätt ska finnas, men att den behöver reformeras, helt enkelt för att jag inte vill ha det övervakningssamhälle som börjar växa fram för att den nuvarande upphovsrätten ska kunna upprätthållas.
Då jag klart och tydligt, påvisat att jag inte alls anser att upphovsmän inte skulle klara av andra jobb än vad de har.
Så förstår jag inte varför du fortsatt feltolkar det jag skriver.
Samtidigt som du fortfarande inte har svarat rakt ut på frågan om upphovsmän själva skall kunna bestämma licens och pris på sina produkter/tjänster.
Du kan faktiskt bara förändra upphovsrätten på det sätt som möjliggör borttagandet av övervakningen.
Om du samtidigt förnekar upphovsmännen deras rätt att sätta licens och pris själva.
Problemet med övervakning hade ju inte funnits om tillräckligt många hade respekterat gällande lagar, och de licenser och priser som upphovsmännen satt på det de skapat.
Indirekt ägnar du dig åt ett försvar av vad som kan ses som en ren snyltarmentalitet.
Dvs, jag vill ha och använda det jag känner för, och ingen annan har rätt att lägga sig i hur jag tillskansar mig det jag önskar.
Skulle tillräckligt många respektera lagar och regler i trafiken, så skulle polisen inte behöva övervaka efterlevnaden där heller.
Anser du att trafikövervakningen också skall avskaffas?
Hela argumentationen om att upphovsrätten behöver förändras kraftigt /i praktiken avskaffas, då den kräver övervakning, är oerhört märklig, och det är nog inte många som skulle stå för den linjen konsekvent, på alla områden där det faktiskt finns övervakning av olika skäl.
Drar du resonemanget att sådana lagar som kräver övervakning skall avskaffas, till sin spets.
Så kommer du snart in på resonemang som får ytterst märkliga konsekvenser.