PMD
Aktiv medlem
Å andra sidan får man andra problem med det kortare registeravståndet och vidvinklar. Cf Sony A7.Kortare registeravstånd borde göra så att vidvinkelobjektiv inte behöver någon retrofokusgrupp och de borde då gå att göra mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Å andra sidan får man andra problem med det kortare registeravståndet och vidvinklar. Cf Sony A7.Kortare registeravstånd borde göra så att vidvinkelobjektiv inte behöver någon retrofokusgrupp och de borde då gå att göra mindre.
Det finns många fördelar. De som jag personligen rankar högt är att slippa kalibrera / microjustera objektiven samt att få en tyst kamera.
Hade en period en Sony Nex7 för mina gamla Pentax objektiv. Helt underbar liten kamera. Hoppas att Nikon s blir minst lika bra. Nikon verkar ju satsa på spegellös FF. Bara det. ..
Kalibrera objektiv? Det har jag aldrig gjort. Varför skulle det vara skillnad med en spegellös kamera? Optiken skiljer väl inte? Behöver du justera din optik så är det ju för att den fått en smäll eller något, har ju inget med kameran att göra.
Ja tystare kan den ju bli.
Kalibrera objektiv? Det har jag aldrig gjort. Varför skulle det vara skillnad med en spegellös kamera? Optiken skiljer väl inte? Behöver du justera din optik så är det ju för att den fått en smäll eller något, har ju inget med kameran att göra.
Ja tystare kan den ju bli.