scrapparlotta
Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha ta på ett stativ som "kan gå ner i spagat".....ska helst vara lätt att bära på och inte så dyrt. Finns det nåt sånt???
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle vilja ha ta på ett stativ som "kan gå ner i spagat".....ska helst vara lätt att bära på och inte så dyrt. Finns det nåt sånt???
Har Manfrotto 055XPROB och är väldigt nöjd med det. Det klarar att gå ner i "spagat". Men då måste du höja mittenpelaren så kameran hamnar inte närmare marken för det - däremot står det ju stabilare (finns annars fästkrok för att hänga någon tung ryggsäck eller dylikt på).
Däremot kan man med detta stativ vinkla mittenpelare 90 grader och även vända uppochner på mittenpelare och då kan man komma mycket nära marken med kameran.
Lätt skulle jag inte vilja kalla stativet (2.4 kg), men jag tycker det är helt klart prisvärt (tex 1695 SEK hos Scandinavian Photo). För att få lättare stativ är det nog kolfiber som gäller, då får du lägga på minst ca 2000 SEK extra.
Fast det skrev han ju.![]()
Pinsamt att jag inte tog mig tid att läsa inlägget. Ber om ursäkt.