ANNONS
Annons

Spännande ställen i GBG med omnejd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Simon_I skrev:

Vid ngt tillfälle skulle jag vilja ta en heldag och fota längs ngn spårvagnslinje, t ex 6:an mellan Torp och Länsmansgården eller 11:an från Bergsjön till Saltholmen. Vore kul om ngn mer ville följa med.

Låter ju som en kul idé. :)

Neliz skrev:
Förresten, hur hade du tänkt dig att göra detta? Via hållplats till hållplats? Eller på vagnen?

Jag hade tänkt hoppa av vid varje hållplats och ta de tio minuterna till nästa vagn att hitta ngt iögonfallande på platsen och fotografera. Vid ngt stopp kanske man tar lite längre tid. Det svåra är mest att planera in en heldag bara till att fota.

Om någon ska till Ramberget på natten så hänger jag på, man kan ta riktigt fina bilder om natten där, tog en men hade inte stativet med mig så det blev inte helt perfekt met titta så snyggt det kan bli:

http://www.bildon.se/./index.php?kat=utsikt&bild=IMG_2355RES.JPG

Är man ensam däruppe på natten känns det lite skumt :) Är nog trevligare att vara fler :=)

Hör av dig så åker vi å fotar stan på natten tillsammans.

Simon_I skrev:
Fallet genom Kvarnbyn i Mölndal är perfekt för dramatiska nattfoton. Tyvärr är platsen i stort sett sönderfotograferad men det hindrar ju inte från att ta lite egna sköna bilder.

Vid ngt tillfälle skulle jag vilja ta en heldag och fota längs ngn spårvagnslinje, t ex 6:an mellan Torp och Länsmansgården eller 11:an från Bergsjön till Saltholmen. Vore kul om ngn mer ville följa med.

Det är jag med på! När det sedan kan bli verklighet är ju en annan fråga som jag inte har svar på just nu, men det löser sig.

I övrigt håller jag med om Kvarnbyn i Mölndal, har själv varit där en gång men kommer gärna tillbaka.

Se upp

Ramberget är vackert men passa er. Det finns bara en smal väg upp och en ännu smalare ner. Har varit där ett par ggr men det finns helt klart en del folk däruppe som inte har foto som största intresse. Alternativet är att köra till Kiellers Park strax bredvid och gå upp till Ättestupan. Minst lika bra utsikt!
Annars är Kråkan i Mölndal ett bra tips som tidigare nämnts!
Vackra kvällsbilder hittar ni var som helst på Öckeröarna annars.
Mvh/Stefan

Ja, det är ju lite tråkigt och läskigt att vara däruppe själv, det är roligare att fota med någon. Bara att ta en dag som passar och åka upp dit på natten å fota.

Jag är på, riktigt fin utsikt på natten å med stativ kan man ta fina bilder.

www.bildon.se

Inget alls :) Ställde in på AV på kameran och det tog 10-15 sekunder att ta bild, hade stativet med mig. Så blev det så fint med ljuset från lyktorna :)

Synd bara att det började regna, hade stannat längre och testat fler inställningar för att få till det bra.

Kanske någon som kan tipsa på någon bra inställning att ta bilder på nattstad?

Bildon skrev:
Inget alls :) Ställde in på AV på kameran och det tog 10-15 sekunder att ta bild, hade stativet med mig. Så blev det så fint med ljuset från lyktorna :)

Synd bara att det började regna, hade stannat längre och testat fler inställningar för att få till det bra.

Kanske någon som kan tipsa på någon bra inställning att ta bilder på nattstad?

Aah ok. :)
Tackar för svaret. Har nämligen själv fått hem ett sådant filter häromdagen så jag blev lite nyfiken.

Skulle själv vilja åka upp dit snart igen då jag fått mitt nya tele objektiv. Skall ju bli vackert väder hela veckan så det passar ju bra.

Japp, säg bara till så kan vi åka tillsammans och fota. Å om inte tjejen min jobbar tidigt dagen efter hänger hon också gärna med.

Nu har det slutat regna så jag funderar åka upp igen ikväll om jag inte somnar :) ganska coll himmel där idag verkar som.

Bildon skrev:
Japp, säg bara till så kan vi åka tillsammans och fota. Å om inte tjejen min jobbar tidigt dagen efter hänger hon också gärna med.

Nu har det slutat regna så jag funderar åka upp igen ikväll om jag inte somnar :) ganska coll himmel där idag verkar som.

Låter kul! Nybörjare som jag är så skulle det vara lärorikt antar jag :)

Blev det nån tripp dit ikväll igen?

Inte än, men ska åka snart.. Är inte trött än så väntar tills det börjar ljusna lite, så kanske man kan få med soluppgång på köpet. Jag bor rätt nära så det tar bara några minuter att köra dit.

Bor du också i närheten?

Bildon skrev:
Inte än, men ska åka snart.. Är inte trött än så väntar tills det börjar ljusna lite, så kanske man kan få med soluppgång på köpet. Jag bor rätt nära så det tar bara några minuter att köra dit.

Bor du också i närheten?

Ah låter härligt med en soluppgpng också. (var ju en hel underbar sådan i förrgår, hela himlen blev rosa)
Nja, nära och nära kan jag ju inte påstå, andra sidan vattnet, i Utby.

ok, då har du ju en bit... Du får titta på bilderna sen, lägger upp de direkt efter.

Hoppas på en rosa himmel, men jag tror det är på fel sida så det kommer jag nog inte kunna fota där. Berättar mer sen när jag vart där

Bildon skrev:
ok, då har du ju en bit... Du får titta på bilderna sen, lägger upp de direkt efter.

Hoppas på en rosa himmel, men jag tror det är på fel sida så det kommer jag nog inte kunna fota där. Berättar mer sen när jag vart där

Väntar med spänning och hoppas att du får en rosa himmel iallafall. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar