Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sonys ny kommer lanseras 4 sep.

Produkter
(logga in för att koppla)
FILM) (philip svensson skrev:
det är roligt att vi vet så mycket om kameran innan den släppts på bara spekulationer :D

Bara spekulationer? Nej det är inga spekulationer D300an använder en SONY sensor, D3a däremot är designad av Nikon och tillverkad av sony.
 
i alla fall på dyxum så är det ju mycket spekulationer om tex samma sensor som d300 som du skrev. sedan så spekuleras det ju i att sony måste matcha d300 om de släpper en d300 och 40d motståndare. då krävs liveview, 3 tums lcd förmodligen högt ISO och inte lika brusigt som a100... men ändå så har vi inte hört någonting om vad det är för kamera som ska släppas :p tycker bara det är lite roligt att spekulationerna går så långt att vissa kan förutsäga vilka specifikationer som kameran kommer att ha och ha rätt också!
 
jag skulle var mycket nöjd om den ser ut som en dynax 7D, fast rejält uppgraderad som att kunna använda iso 3200 med samma resultat som 800.

Att autofockusen är exaktare och snabbare.

Att det dynamiska omfånget blir bättre

Att batteritiden blir bättre

Att priserna på sonygluggarna blir billigare, idag vet i katten om de är värda sitt pris!!

Att att att
Många att blir det, men det kommer nog dröja innan jag byter min dynax 7D. Nyligen fixad hos ziger ny slutare, ny antishke samt batterilucka.
 
på bilderna som finns har ju a200 o a300 2,5" skärm.. har dom byggt om kamerorna för o matcha dagens konkurens tro? Var det bara en skiss på hur chefens barn ville att dom ska se ut kanske och så släpps de 2 kameror ingen känner igen under den kommande tiden? Nu har dom väl filat på dom så mycket så dom blir en stor överraskning eller en stor besvikelse. Hur som helst finns det väl snart lika många systemare som kompakter
 
Kristoffer, det vore tacksamt om du länkade till källan som säger vilka sensorer Nikon använder, vilka journalister som blivit kallade till pressträff det datumet, att Nikon designade D3an själv etc.

Det är mycket påståenden du kommer med, och jag är nog inte den enda som undrar om de bygger på mer trovärdiga källor än rykten som cirkulerat på DPreview och Dyxum... (flera av dem är förstås trovärdiga, men det vore intressant att veta om några av dem verkligen bekräftats, t.ex. om Nikons sensorer)
 
FILM) (philip svensson skrev:
men vi vet inte ens att sony kommer att släppa en dslr kamera ens, eller? alltså är det bara spekulationer

Jo SONY själva har sagt att de skall lansera två modeller detta år, och nu är det i sista stund om de skall hinna med julförsäljningen ...
 
wsaar skrev:
Kristoffer, det vore tacksamt om du länkade till källan som säger vilka sensorer Nikon använder, vilka journalister som blivit kallade till pressträff det datumet, att Nikon designade D3an själv etc.

Det är mycket påståenden du kommer med, och jag är nog inte den enda som undrar om de bygger på mer trovärdiga källor än rykten som cirkulerat på DPreview och Dyxum... (flera av dem är förstås trovärdiga, men det vore intressant att veta om några av dem verkligen bekräftats, t.ex. om Nikons sensorer)

Kallade journalister kommer från David K.

REsten av infon kommer från Nikons information som är släppt. samt prereviewn på dpr.
 
ondjultomte skrev:
Kallade journalister kommer från David K.

REsten av infon kommer från Nikons information som är släppt. samt prereviewn på dpr.
Ok, har David K skrivit det i nån tråd? Infon finns ju inte på hans sajt, där han bl.a. postade om kommunikationen från Sony där de sa att "the moment is almost upon us" men inte nämnde något datum...

DPReviews preview på Nikon D300 nämner inget om någon Sony sensor och det är ganska säkerligen inte den senaste sensorn som Sony announcat eftersom den sensorn endast körde 12-bit's upplösning med Nikonen verkar köra 14-bitar (finns ju spekulationer om att det skulle vara Sonys D2X sensor, men inget konkret vad jag vet).

Edit: Ok, hittade David K's post. Hoppas han har rätt den här gången.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=24558949
 
Senast ändrad:
wsaar skrev:
Ok, har David K skrivit det i nån tråd? Infon finns ju inte på hans sajt, där han bl.a. postade om kommunikationen från Sony där de sa att "the moment is almost upon us" men inte nämnde något datum...

DPReviews preview på Nikon D300 nämner inget om någon Sony sensor och det är ganska säkerligen inte den senaste sensorn som Sony announcat eftersom den sensorn endast körde 12-bit's upplösning med Nikonen verkar köra 14-bitar (finns ju spekulationer om att det skulle vara Sonys D2X sensor, men inget konkret vad jag vet).

Edit: Ok, hittade David K's post. Hoppas han har rätt den här gången.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=24558949

David har sagt under en lång tid att 4-5 sep. är ett troligt datum, nu vet vi :)

Med tanke på hans erfarenhet av liknande events så kan han göra relativt bra uppskattningar.

Det stod förrut under prereviewn iaf. Alla detaljer pepkar på att D300n är en SONY sensor.


Precis som D200an var en modifierad SONY sensor.


Om det är den som SONY släppte en pressrelease om är en annan fråga, men det kommer vara "samma" sensor i A300 som i D300 iaf, precis som D200 mot A100.
 
ondjultomte skrev:
Om det är den som SONY släppte en pressrelease om är en annan fråga, men det kommer vara "samma" sensor i A300 som i D300 iaf, precis som D200 mot A100.
Antagligen ja :) Snackas ju om att båda kommer från en tidigare batch, men jag har som sagt inte sett någon bra bekräftad info på nånting utan endast spekulationer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.