Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony SLT-A99 (spekulation)

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Visst är det så! Här (och i andra trådar) spårar det ur totalt ganska ofta, men i och med det tycker jag det egentligen är svårt att kräva att den där ondsinte dalmasen ska hålla sig borta ;)

Sen tycker jag han kunde komma med nåt roligare än de trista oneliners han ibland ägnar sig åt.

A99 (eller vad fan den nu heter) kommer snart att presenteras, och vi kommer inte ens behöva läsa några specar. Antingen kommer Mats explodera av ilska (vilket hörs) eller falla i djup gråt (vilket också hörs) och vi andra kan ana huruvida den uppfyllde förväntningarna eller inte ...

Själv tror jag den blir bra, men inte fan blir det någon revolution ...

Visst är det så! Här (och i andra trådar) spårar det ur totalt ganska ofta, men i och med det tycker jag det egentligen är svårt att kräva att den där ondsinte dalmasen ska hålla sig borta ;)

Sen tycker jag han kunde komma med nåt roligare än de trista oneliners han ibland ägnar sig åt.
---
Ja, det han kallar för humor handlar ju enbart om att driva med oss, speciellt när man sätter det i ljuset av de tidigare väldiga massorna av oseriösa Sonygnällinlägg från honom. Det tog lång tid innan det kom ETT ENDA konstruktivt inlägg (för säkerhets skull upprepat tre gånger). Utan denna tidigare långa historia skulle en del av dessa one-liners kunna ha passerat som skämt. Vi som känner honom enbart från trådarna här kan ju inte tolka den iögonenfallande stora bristen på konstruktiva inlägg som en närmast total frånvaro av all kompetens. Jag blev därför minst sagt förundrad när det sas att inkompetensen kanske inte var total inom alla områden. Men då är det ju vettigt att skriva om det man faktiskt KAN och VET, och i trådar som berör dessa områden. Då minskar risken radikalt för att folk ska upptäcka hur dum man är...
:)

---
A99 (eller vad fan den nu heter) kommer snart att presenteras, och vi kommer inte ens behöva läsa några specar. Antingen kommer Mats explodera av ilska (vilket hörs) eller falla i djup gråt (vilket också hörs) och vi andra kan ana huruvida den uppfyllde förväntningarna eller inte ...
---
Haha! Håller med om att det säkert kommer att bli det absolut snabbaste sättet att få reda på vart det barkade åstad! :)

---
Själv tror jag den blir bra, men inte fan blir det någon revolution ...
Nä, kanske inte. Men väl en bra evolution tror jag för min del. :)
.

PS Jag har naturligtvis inte läst ALLA inlägg från honom (bara alldeles för många), det KAN ju finnas fler än ett konstruktivt inlägg.
.

---
Förresten är denna tråd redan så rökt så det är som att ropa på kondomer på väg till förlossningen.
---
Hihi! Välfunnen analogi. :)

---
Gunnar har ju för närvarande en vågmästarroll.
Öhhh... Har jag?

Fast det är klart, jag försöker ju att skriva lika balanserat som du. :)

---
Till min fasa märker jag att det vid några tillfällen skrivs om A99, Sådana överträdelser måste beivras å det grövsta.

//Lennart
Absolut! :)

Jag böjer mitt huvud och bekänner ödmjukt att jag vid ett flertal tillfällen syndat haver.
.

Leif, ingen här HAR NÅGRA SOM HELST svårigheter att förstå dina associationer. De har alltid precis samma syftning.
.

Ok! Förstår att du tycker att syftningen är menad som ett negativt påhopp på Sony. I.s.f. tycker ju jag att det är otroligt klantigt av Sony att välja en slogan som så klart associerar till en evergreen som legat som listetta på olika musiktopplistor i 22 länder runt vår jord. Visst kan man kanske som sonyfan se Sonys slogan som fyndigt innovativ men tillåt mej att ha en annan åsikt om de.

Vad tycker du?

Apropå att synda och vi ändå aldrig är ON topic får ni en länk till ett blogginlägg som inte är mitt: http://www.fotosidan.se/blogs/chasid/vi-fick-1500-i-boter-for.htm

För att hålla sig till ämnet kan jag meddela att kamerorna i skåpen INTE är gjorda av Sony, men många av dem sägs innehålla D200 och där finns en viss risk att sensorn kommer från Sony. Annars behövs väl vare sig DR eller bra egenskaper vid låga ISO med tanke på monsterblixten man råkar ut för när man blir plåtad av dessa kameror ...

Ok! Förstår att du tycker att syftningen är menad som ett negativt påhopp på Sony. I.s.f. tycker ju jag att det är otroligt klantigt av Sony att välja en slogan som så klart associerar till en evergreen som legat som listetta på olika musiktopplistor i 22 länder runt vår jord. Visst kan man kanske som sonyfan se Sonys slogan som fyndigt innovativ men tillåt mej att ha en annan åsikt om de.

Vad tycker du?

Du är jätterolig Leif, men vi kan ju också välja at totalt ignorera dina inlägg framöver (vilket jag föreslår att vi gör). Lennart är visserligen kompis med Leif, men han kan ju i så fall kommentera dessa vid gösfisket :D

Ok! Förstår att du tycker att syftningen är menad som ett negativt påhopp på Sony.
---
Jaså, det kan du förstååååååå. :)

---
I.s.f. tycker ju jag att det är otroligt klantigt av Sony att välja en slogan som så klart associerar till en evergreen som legat som listetta på olika musiktopplistor i 22 länder runt vår jord.
---
En självklarhet att "det är otroligt klantigt av Sony". De kan bevisligen inte åstadkomma något som inte är klantigt.

Klart att jag tycker som du!
.

Du är jätterolig Leif, men vi kan ju också välja at totalt ignorera dina inlägg framöver (vilket jag föreslår att vi gör). Lennart är visserligen kompis med Leif, men han kan ju i så fall kommentera dessa vid gösfisket :D

Kan man ägna en handfull inlägg att diskutera våg av okänt märke så tycker jag nog att det känns viktigare att lyfta fram den slogan som Sony valt i sin marknadsföring och visa hur den kan tolkas...

För övrigt så vet jag att Lennart har en egen integritet, oavsett frågeställning.

Och första budordet i den här tråden hittar du i trådstartarens första inlägg.

make believe

Den här tråden har ju barkat åt snogen delvis, me inte helt.
Själva sakfrågan är ju inte så viktig egentligen, vi får bu snart se vad det är för nåt som Sony har kokat ihop.

A99 lär med säkerhet bli bra. Förmodligen bättre än vad de flesta tror, men kanske inte fummt så fantastisk som jag gissat...

Hursomhelstr det trevligt för det mesta att umgås på det här sättet . Det som driver de flesta av oss egentligen att logga in här och se vad andra skrivit och själv bidra med nåt fyndigt är nog långt ifrån bara suget efter teknisk kunskap. Det är passerat för länge sedan. Fotografi är i alla fall inte mitt liv, bara en hobby bland flera andra och det finns mycket i utrustningsväg som skulle duga helt klart, men samtidigtr det kul med prylar och kameror och optik är ju så där pilligt och tekniska underverk man blir fascinerad av.

Utöver detta så fi ns världens bästa supportorganisation så att om det uppstår problem eller man undrar nåt sä ställer alla upp till max. Därför extra kul när nya kommer in och man kan vara till hjälp.

Stämningen här har ju varit fantastiskt härlig under många år. Visst har det hettat till nån gång och visst trams har varit roligt, men det har alltid hittat tillbaka och självläkt.

Ända tills nu på slutet då det tagit en trist vändning för att Leif Bength har fått för sig att hans privata nöje är att reta upp andra och förstöra diskussionerna. Det har gått så långt att inga nya tittar in här längre pga allt tjafs och flera trevliga flitiga skribenter har lämnat forumen.

Det är därför det är så trist och jag blivit så arg för att en person lyckats sabba så mycket för en hel gemenskap.

Leif, det är helt uppenbart att du inte är ett dugg intresserad av själva ämnet egentligen utan bara vill skapa osämja och avstickningar från ämnet. Andra engagerar sig och lägger ner massor av möda på att försöka vara sakliga och ta fram information innan man fattar vad du håller på .ed. jag har också gjort det med de bästa avsikterna fast upptäckt att jag blivit lurad och du är helt jävla ointresserad ändå och bara svarar med jävla trams o eliners och sen efter ett tag börjar om samma sak igen.

Du drar dina försäkringar o h kommer med nåt enstaka inlägg som verkar seriöst pä ytan och får med dig några som tror på dig och tar dig i försvar.

Nu är alla här jävligt less på ditt skitsnack och ständiga upprepningar och förgiftade gliringar.

Skicklig har du varit .en ingen tycker det här är det minsta kul längre förjtom du. Försök inte igen att skriva att du är bara intresserad av tekniken för att du funderar på att köpa dig en Sonykamera eller nåt.

Så du är avslöjaz och har inte ett smack trovärdighet kvar här längre och alla önskar nog att du bara drar. Om du verkligen skulle vilja fråga något, få reda på något eller tillföra nåt vettigt så är du diskvalificerad från det.

Du har gått alldeles för långt. Tidigare så har jah välkomnat dig tillbaka att föra vettiga diskussioner igen, men inte nu längre. Du har fått dina chanser och missbrukat dem.

När A99 tillsamma s med några objektiv o h till ehör presenteras den 12 september så startar vi en ny tråd och den här får sen självdö.

Jag kan bara vädja till dig och hoppas atg du inte skriver något inlägg alls i den tråden. Jag är i te ett dugg intresserad av dina synpunkter eller pähittade förslag om atg So y borde köpa Omympus för att bli attraktivare när de lägger ner verksamheten och säljer den till Sigma. Eller bli kallad för att man håller på med märkesbögeri. Att Sony är så usla för att de inte har sjuttioelva varianter av liknande objektiv. Eller alla jävligt trista o e-liners helt ot. Eller spydiga påhopp om att vi citerar dig fel osv. Orkar inte rada upp allt skit.

Blir du ly klig om du lyckas i ditt uppsåt och jag o h flera andra lämnar disnussionerna för gott?
Du har ju cjort det förut när du kallade dig Elbe och sen försvann eller blev avstängd eller nåt.

Skulle helst se att du avstår från sista ordet utan bara slutar skriva.

Förbaskat trist att ehöva skriva ett sånt här inlägg. Förmodligen blir jag väl påhoppad igen av nån som i te riktigt har förstått vad du håller på med och tycker att en länk till Make.Believe inter så farligt, men du är avslöjad och de flesta vet vad du håller på med så lägg nu ner det för gott är du snäll.

/Mats

/

Ditt långa inlägg tre steg ovan var en utmärkt sammanfattning, Mats! Kan bara hålla med.

Ska se om jag klarar av att följa din one-liner två steg upp, men jag är nog tyvärr lite osäker på det...

Zoombie-tröjan verkar trevlig... :)
.

Jag håller med Mats. Leif har redan censurerat bort sig själv en gång tidigare, och jag tycker nog han kan göra det igen. Jag är inte Sonyanhängare, men det är faktiskt inte kul med somligas inlägg...

Om Leif ändå tycker det är kul att skriva i den här tråden får han förstås göra det, men om vi som hoppas och tror att Sony kanske inte går sönder låter bli att svara så tröttnar han nog.

Trögare hjul

Jag hoppas att inställningshjulen på A99 inte blir lika känsliga för oavsiktliga inställningar som de på A77 är. Det kan ju ordnas genom att göra dem mindre "lättrullade", t ex genom att kombinera tryck och rull. Har jag en gång ställt in bländare 4 ska inte kameran självt kunna ändra till 22 bara för att jag oavsiktligt råkar nudda vid inställningshjulet när jag vidrör kameran.

/Torbjörn

Är inställningsrattarna så känsliga på ditt ex, eller är du bara stark? :)

På "min" A77:a räcker det inte med att bara nudda en ratt, man måste trycka lite också. Och då känner man direkt ifall den skulle flytta sig till något annat "hack". Tycker att rattarna är precis lagom lättrullade utan att ge problem (för min del, och som sagt, på "mitt" ex.). Vill inte gärna ha dem särskilt mycket hårdare.
.

Är inställningsrattarna så känsliga på ditt ex, eller är du bara stark? :)

På "min" A77:a räcker det inte med att bara nudda en ratt, man måste trycka lite också. Och då känner man direkt ifall den skulle flytta sig till något annat "hack". Tycker att rattarna är precis lagom lättrullade utan att ge problem (för min del, och som sagt, på "mitt" ex.). Vill inte gärna ha dem särskilt mycket hårdare.
.

Kanske är jag för stark för A77 :). Jag upplever att hjulen går väldigt lätt på mitt ex. Går trögheten kanske att justera i någon av menyerna och som jag har missat?

/Torbjörn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar