Ja som det känns nu är en A99 mitt första val. 70-400 får man väl byta ut i framtiden en gång.
Japp. A99 lär bli nåt alldeles extra är jag helt säker på. Bara drygt en vecka kvar till releasen och Sony har inte läckt ut ett enda dugg. Bara självklarheter som postats på ryktessiterna.
Kan bli underligt med priset om den hamnar så högt som det spekuleras i. Skulle i så fall bli rejält dyrare än D800 som är nere i 22000 nu. Om Sonyn blir lite dyr avvaktar jag lite för då kommer den att droppa rätt snart tror jag. Annars hänger jag på låset typ.
70-400 fu gerar väldigt fint ihop med A77. Den känns väldigt rapp och fin och är trevligt byggt osv - fast jäkligt ful i silver och brunaktiga zoom o h fokusringar. Trevligt och kompankt objektiv som lär funka suveränt på A99.
Nisse, du har ju andra fina FF-glas till Sony, så det är väl inte att tveka om. Du har väl dessutom två(!) st. 24-70ZA?
Tack för tipsen Mahdad m.fl. att inhandla en Canon 5Dmk3. Skitbra kamera helt klart, men jag satsarhellre på en som är 7000 kr billigare, är snabbare, högre upplösning, inbyggd stabilisering, filmar bättre dessutom med AF, har bättre ISO-prestanda, ger stabilisering med alla objektiv, har peaking, blixt osv.
Dryct en vecka kvar nu bara. Jag är väldigt säker på att den blir asbra. De som inte tycker att kameran är en särskilt viktig komponent utan att det finns väldigt många snarlika objektiv att välja emellan eller nödvändigtvis måste ha t/s objektiv av samma märke som kameran väljer såklart nåt annat.
Jag tror vi kan räkna med en del positiva överraskningar och att de som gissar att den kommer att vara "hygglig och nästan lika bra" som konkurrenterna kommer att bli chockade över prestandan. Jag tror dessutom att det kommer två kameror. En A99 och en A8x i plast till ett mycket bra pris.