Annons

Sony SLT-A99 (spekulation)

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nä, Sony satsar definitivt inte fullt ut på alla plan. De har ju t.ex. sålt av LCD-paneltillverkningen, och det finns förmodligen även annat som också kommer att gallras bort. De satsar väldigt mycket, men selektivt på framförallt 3-4 nyckelområden.

Jo, de som har satt ribban orimligt högt kommer högst sannolikt att bli besvikna... :)
.

Inte...jag tycker dom satsar väldigt hårt/fullt ut o har i stort sätt släppt nya produkter på alla plan inom alla nyckelområderna(områderna som är det "nya" Sony)....ja men det är väl självklart att dom inte satsar på paneltillverkningen då dom sålt av det?? Dock satsar fortfarande på TV o att dom gör en hård satsning där är väl deras 84tums 4K Bravida TV som dom presenterade i veckan ett tecken på.

Ja visst är det så....

Personligen tycker jag det är riktigt kul o se att Sony satsar rejält och kommer med mycket nytt.

Jo, men de kan ju omöjligt satsa "på alla plan" när de säljer av vissa av sina avdelningar?

Själv vet jag inte ifall Sony kommer att klara TV-produktionen i längden. Även om dessa är bättre är det ju svårt att konkurrera med Samsung som tydligen kommer undan med att betala sina anställda 1/10 eller kanske bara 1/20 av vad de japanska företagen behöver göra (det är naturligtvis inte bara Sony som känner av detta). Måhända ifall Sony skippar de billigare TV-modellerna, och satsar på större, dyrare och bättre pjäser.

Men det är riktigt att Sony satsar väldigt kraftigt på vissa nyckelområden. Vad som i första hand är av intresse för oss är ju att kameror och sensorer tillhör dessa... :)
.

Nä, Sony satsar definitivt inte fullt ut på alla plan. De har ju t.ex. sålt av LCD-paneltillverkningen, och det finns förmodligen även annat som också kommer att gallras bort. De satsar väldigt mycket, men selektivt på framförallt 3-4 nyckelområden.

Jo, de som har satt ribban orimligt högt kommer högst sannolikt att bli besvikna... :)
.

Jag har inte sett någo som satt ribban orimligt högt. Däremot precis tvärtom att den ska vara nästan lika bra som konkurrenterna typ och vara aningen billigare.

Vad är det för jäkla mesighet? Duger ju knappast.

Sony har tappat tempo genom att komma ut med bara den ena av sina FF långt efter att konkurrenterna släppt två modeller var. I det här läget är inget annat än våldsamt mycket bättre prestanda acceptabelt.

Kameran måste ha betydligt bättre lågljusegenskaper än 5D3 o h D800, vara snabbare och va mi st lika bra AF som åde är blixtsnabb och exakt och kunna ställas in så den fu kar för alla typer av foto.

EVF måste höjas i uppmevelse rejält jämfört med A77, framförallt förmedla en annan känsla till fotografen så att man inte tappar ko takten med motivet. Där tycker jag de har missly kats med A77. Jag är inte alls nöjd med den i det avseendet.

Den måste imponera stort på reviewers o h ffa. måste sökarbilden vara jämn och flyta de hema tiden.

Videointegrationen måste vara så bra att seriösa filmare som kör DSLR väljer den här före Canon eller Black Magic.

Sen gärna några killer features ovanpå det som först i världen att kunna ta hq stills under filmning och gärrna okomprimerad hdmi ut och grepp med xlr osv.

Jag tror att Sony fixar att leverera det här. Dels vill jag gärna ha en sån kamera, men det är också helt nödvändigt för Sony. Klart fimliga förväntni gar. Allt annat är bara trams. Sony måste göra något av ett underverk ocj sen får de såklart inte klanta till det alldeles som fiaskot med A77.

Jo Gunnar, det var katastrof. Vet att du hyllar zen alldeles orimligt mycket, men den är långt ifrån så bra som den skulle kunnat vara och är ett stort misslycande av Sony.

/Mats

Nog för att du skriver som en kratta Mats, eller kanske med?.. Hur som helst så tycker jag att det är kul att du håller med mej om Sonys svagheter :)

Och så var det de här med objektivparken.......

Var inte orolig för Sony Mahdad!
Möjligen om de fuckar upp den här modellen o h får mig emot sig. Då kommer jag att föra ett jäkla liv om det och redkgerar din kalle-bild lite och i handlar en Canon 5Dmk3 :)

/Mats

Jag har väldigt svårt att förstå dina inlägg, men jag ska hyra en tolk =) Men att köpa en 5D3 är det bästa du kan göra. På ren engelska så är den absolutely amazing =) Det som oroar är faktiskt sättet som många framför Sonys ekonomi på. Det verkar ju inte se ljust ut, men det ordnar sig tror jag =) Jag skulle absolut inte ha problem att köpa en kamera jag gillar, oavsett märke.

Nog för att du skriver som en kratta Mats, eller kanske med?.. Hur som helst så tycker jag att det är kul att du håller med mej om Sonys svagheter :)

Och så var det de här med objektivparken.......

Håller med dic? Om vaddå?
Har DU någon som helst erfarenhet alls av Sony och vad är det för svaghet som du menar har fört fram ocv som jag snulle hålla mez om?

Och vad är det .ed obbektivparken?
Är det att Sony inte har nåt 135/2.0 som du klagade på förra gången eller de där t/s objektiven som är så a soluuuut nödvändiga emler vad?

Svara gärna lite konkret är du snäll, för det där tjafset trodde jag var utrett för lämge sedan och tydligen har du då uppfattat saken lite annlrlunda...

Har vi inte kört objektivtjafset fram och tillbaks tillräckligt många gånger redan?

Ja, det saknas vissa objektiv i Sonys sortiment som en del fotografer behöver.

Ja, det finns tillräckligt med objektiv i Sonys sortiment för att tillfredsställa majoriteten av kameraköparna.

Det kan förstås vara så att en del av de där som behöver objektiven som inte finns hör till målgruppen för den här kameran, men då får de köpa en annan kamera i stället. NEX-serien saknar massor av objektiv som är bra att ha, men för nästan all fotografering jag gör klarar jag mig med det som redan finns.

Avsaknaden av supertelen till "vettiga" priser kan vara en brist marknadsmässigt, fast knappast praktiskt för de flesta :)

Äh, det var nog bara en ryggmärgsreflex på de jag skrev... ;-))

Men "Aldrig på en Sony" sjöng Melina Mercouri en gång i antikens Grekland...och jag tror ta me fan hon hade rätt, redan då...oavsett... ;-)

Jag tycker du kan hålla igen lite med din Sonykritik. Den enda som verkar tycka det är roligt är du, och om du måste gnälla på Sony kan du väl starta en tråd i VS-forumet i stället för att tjafsa i trådar om specifika kameror?

Skulle kanske skriva "Aldrig med en Sony" istället i det här "frisinniga" forumet? Tyvärr så låter det mer som man "Skitit i det frikyrkliga skåpet" direkt man råkar yppa något som i de minsta lilla kan tolkas som negativt mot Sonys kameror i synnerhet och Sony i allmänhet i det här forumet.

Kitsligt värre alltså! Utan tvekan så är de inlåsande gärdsgårdarna här ofantligt höga och de ömma tårna milsvid utstickande... Dra in tårna och riv gärdsgårdarna så blir ni nog gladare, surputtar!

Och du Mats! Lär dej kratta innan nästa krattning tack!

Om du följt trådarna i det här forumet har du nog sett att det finns en hel del kritik mot Sony också (liksom en del ömfotingar som sparkat bakut mot kritikern). Dina inlägg har dock mest gått ut på att sparka in öppna dörrar, och kritisera sådant som de flesta Sonyanvändare nog är smärtsamt medvetna om, och det tillför som inte så mycket (särskilt inte om man försöker "skoja till det").

Surputtarna här och i andra märkesforum ser nog helst att man ägnar sig åt sådant i forum som är avsedda åt dörrsparkning och dylikt :)

Jag håller dock fullständigt med om att Mats antingen borde lära sig använda krattan, eller vänta tills han har ett tangentbord innan han skriver - en del meningar är fullständigt obegripliga ... ;)

Jag tycker att Leif ska köpa en NEX, bara för att se om en Sonykamera är riktigt usel eller ganska bra. Den billigaste NEX:en är inte speciellt dyr.

Själv har jag alltid varit lockad av Minoltas systemkameror, men inte köpt någon förrän i vintras då jag köpte en Minolta 9000. Jag skulle gärna köpa en Sony A77 om jag hade tid att använda den. Jag har dock redan för många kameror som jag inte hinner använda.

Tack Anders! Naturligtvis så läser jag vad du skriver och tar till mej...i viss grad :)

Undrar varför jag får för mig att "i viss grad" i viss grad betyder "i mycket liten grad" ... ;)

Jag kan dessvärre inte kontra dina inlägg genom att kritisera 5D MkIII då jag inte testad den, och inte heller genom att kritisera den 1DX jag testat (eftersom den var bra). Har du testat att fotografera med en Sonykamera så pass mycket att du kan såga den med argument som faktiskt betyder något, och inte bara klaga på objektivutbud och att NEX är liten?

Jag tycker att Leif ska köpa en NEX, bara för att se om en Sonykamera är riktigt usel eller ganska bra. Den billigaste NEX:en är inte speciellt dyr.

Nja, en NEX är kanske inte det bästa valet för Leif som mest verkar ägna sig åt att plåta djur som flyger omkring (och NEX suger för sån fotografering om inte djuren i fråga är uppstoppade och sitter väldigt still).

Tyvärr är nog inte heller A77 ett bra val för Leif, då autofokusen inte går att anpassa för den typen av fotografering. Förhoppningsvis är den kommande kameran bättre på sådant ...

Sony är förhoppningsvis medvetna om Leif, och alla andra fotografer som resonerar som han gör. Om de inte är det finns det tyvärr risk att det går åt skogen tror jag ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar