Undrar varför jag får för mig att "i viss grad" i viss grad betyder "i mycket liten grad" ...
Jag kan dessvärre inte kontra dina inlägg genom att kritisera 5D MkIII då jag inte testad den, och inte heller genom att kritisera den 1DX jag testat (eftersom den var bra). Har du testat att fotografera med en Sonykamera så pass mycket att du kan såga den med argument som faktiskt betyder något, och inte bara klaga på objektivutbud och att NEX är liten?
Kritisera gärna Anders! Jag tar till mej alla synpunkter och blandar med mina egna för egna slutsatser för att komma en slutsats som passar mej utan att dra nåt upp i näsan.
Naturligtvis så har jag klämt och provat och läst om både Nex, i varierande modeller, och A77 samt även A580 och ställt mej själv frågan varje gång om detta kan vara nåt för mej, i både rent nyfiket syfte och nytta med just Sony. Tyvärr så har alltid mitt svar blivit nej. A580 var/är den jag tyckte/tycker bäst om. A900 var oxå en fin kamera som jag gillade. A77 gillade jag inte alls p.g.a. EVF och Nex för litenheten. För att inte tala om egna utvecklingsmöjligheter oavsett genre...
Nu förstår jag naturligtvis att många gillar dessa "SLT" och spelellösa kameror. Fine! Jag har inget mot det men jag fattar inte att så många, inte alla utan det finns några öppensinniga, i det här forumet kan vara så totalt instirrade på Sony som märke så ordet "fanboy" låter mest som en mild västanfläktig medvind i jämförelse. Sony är inte det som nån överallsmäktig skapade till sin "Sonny".
Är det nån personlig brist på självkänsla, p.g.a. bristiga sonymodeller, det beror på eller vad då?
Dreaming och
in a broken dream i en evig tid tycker jag det mest låter som här, tyvärr.
Du skrev nåt om sonyägare är "smärtsamt medvetna om" kritiken men jag förstår inte varför det ska vara tabu att föra det på tal när man spekulerar i hur Sony ska kunna bli bättre? Jag försökte påtala vissa brister med Sonys objektivpark, som är för pluttig för långsiktig framgång, utan att föra nåt annat märke på tal (innan nån frågade mej vad jag saknar eller vill ha till min objektivuppsättning) och fick hela kastrullsamlingen, odiskad, över mej när jag gav konkreta svar, samt tre hundra till pirater till på de. För att inte tala om SSS på hele skiten.
Finns det nåt verkligt produktiv snack i dessa sonytrådar eller det bara ständiga drömmar och brustna dito och när man råkar väcka någon ur drömmarna så betraktas man som obekväm och skall banbullas?
Jag säger som jag brukar säga. Kamerahusen är utan tvekan de minst viktiga för en fotograf, utan att för den skull se mej själv mer än den fotograf jag är. Man väljer ju naturligtvis efter eget behov men det finns andra genrer inom fotografin oxå och det är nog där jag kulturkrockar mest med tekniksiffernissarna och drömmarna här, tyvärr.
Snälla läsare och sonyfanboys! Ta nu och citera det jag verkligen skriver här istället för att ständigt lägga en massa outtalade påståenden i min mun i nåt taktiskt syfte.