PMD
Aktiv medlem
Det där kan du nog koppla till företagskulturen hos Bertelsmann.
Kanske det, men Sony äger hälften av Sony BMG och saknar därför inte ansvar.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där kan du nog koppla till företagskulturen hos Bertelsmann.
...A99 ...eftersom kameran inte har några blackouts alls.
Köpa en 5Dmk3...
/Mats
Jag har förväntningarna bethdligt högre som sagt. Tror inte den blir bortkollrad det allra minsta av en 1DX och den blir rejält vassare än 5Dmk3 i den grenen. Trots SLT-spegeln som kanske blir mer genomsynlig än på A77.
Tror f.ö. att nästa pixelstinna FF inte blir 36 megapixel utan snarare 48 eller så.
Dags för Sony att göra egna sensorer till sig själva i första hand.
Fullständigt.---
PS. Apropå 135-nåt... Att älska döda ting som prylar låter ju verkligen perverst på gränsen till nekrofilt tycker jag...eller har jag missuppfattat nåt viktigt här i livet?.. DS
... en massa text ...
Menar du verkligen allvar nu?
OK, ifall du nu skulle göra det:
Det är väl mycket lätt att se att när det sitter citattecken omkring ett stycke, så är det ett citat, och att när det inte gör det så är det mina kommentarer? Självfallet skriver jag alltid ut vem det är jag citerar (vanligen bara en person per inlägg).
Skulle du hellre vilja att jag citerade hela inlägget i ett enda stycke, och sedan skrev också mina kommentarer i ett enda långt stycke därefter? Tja, inte mig emot - det är väl det vanligaste och MYCKET enklare. Så det går naturligtvis, men jag tycker i alla fall att det är mycket svårare att följa ett sådant inlägg än där man tar varje fråga (or whatever) för sig, och skriver kommentaren direkt därefter, antingen genom att använda citattecken eller genom att klippa och klistra en massa.
Syns inte citattecknen på din dator? Jag har en äldre skruttdator med föga imponerande upplösning och ser nästan ingenting på det ena ögat och inte så jättebra på det andra heller nu längre. Får väl ta och fixa detta när jag har återhämtat mig lite mer från det andra jag drabbats av (när det gäller ögonen är det grå starr), men jag har trots detta inga som helst problem att se citattecknen för egen del.
Kanske det, men Sony äger hälften av Sony BMG och saknar därför inte ansvar.
.
Sony präglas av envishet och vinnarskalle och ser sig själva som bäst störst och vackrast och har uttalat att varje marknad de ger sig in i ska de bli nummer ett eller i den absoluta toppen.
/Mats
Frågan rörde inte ansvaret utan företagskulturen hos Sony i Japan, specifikt den delen av Sony som har verksamhet innom foto.Kanske det, men Sony äger hälften av Sony BMG och saknar därför inte ansvar.
Hur vet du det, - utan att någonsin ha arbetat för Sony?
Hur vet du var jag har arbetat, eller vilka personer jag känner?
Du har fel i ditt antagande.
Jag gjorde designen av Active Directory och PKI när Sony Ericsson bildades. Det var väldigt stor krock i företagskulturer som påverkade bl.a. vårt projekt och jag fick ganska god inblick i det. Jag har också diskuterat med en del Sonyanställda som jag känner och även med en vän i England som är framstående expert på just företagskulturer och arbetar som konsult världen över för att coacha chefer vid sammanslagningar och samarbeten. Har också en liten inblick i japansk kultur från andra områden. Helt ute och cyklar är jag inte, men tänker inte utveckla det mer.
/Mats
Hur vet du var jag har arbetat, eller vilka personer jag känner?
Du har fel i ditt antagande.
Jag gjorde designen av Active Directory och PKI när Sony Ericsson bildades. Det var väldigt stor krock i företagskulturer som påverkade bl.a. vårt projekt och jag fick ganska god inblick i det. Jag har också diskuterat med en del Sonyanställda som jag känner och även med en vän i England som är framstående expert på just företagskulturer och arbetar som konsult världen över för att coacha chefer vid sammanslagningar och samarbeten. Har också en liten inblick i japansk kultur från andra områden. Helt ute och cyklar är jag inte, men tänker inte utveckla det mer.
/Mats
Tack Mats! Har länge undrat över någon förklaring till din våldsamt ensidiga syn och rikliga fabulerande för Sony så bättre svar än ovan kunde du inte ha gett mej. Möjligtvis om du "utveckla det mer" men det är något du inte behöver göra för min skull. Jag är helt nöjd med de jag fått så många tusen fem hundra tack för de!
Ja, jag känner en person som pga Sonys rootkit-skandal blev jättebesviken och irriterad när Sony köpte Konica-Minoltas systemkameraavdelning. Hans Alphautrustning blev plötsligt fullständigt framtidsosäker eftersom han vägrar att köpa Sonyprodukter.Nej, Sony är inte utan ansvar i den där härvan och det är deras varumärke som drabbats. Speciellt när det gäller spelkonsoler, TV och datorer. Har hört många som säger att de aldrig skulle köpa en Sony-produkt pga den där rootkit-skandalen. Tror det här har rabbat Sony rätt hårt och att de lärt sig en läxa.
Johodå. Det är ett klart och tydligt exempel på företagskultur.Däremot är det på intet sätt kopplat till företagskulturen.
Frågan rörde inte ansvaret utan företagskulturen hos Sony i Japan, specifikt den delen av Sony som har verksamhet innom foto.
Jaha, varsåod då .-)
kul att göra dig glad, ...
/Mats
Jag tycker nog att det mer är tråkigt men numer så spelar det ingen roll hur mycket du brer på, fabulerar och felciterar. Jag bryr mej inte men fortsätt ändå du, alltid roar det nån