Kan hålla med PMD en del om att man vet inte riktigt var man har Sony, Vi kan aldrig glömma dock att det är otroligt svårt för andra aktörer att hela tiden stångas mot sådana jättegiganter som Canon/Nikon.
Canons DR-debatter som det skrivits så mycket om, ser aldrig ut att leda till några konkreta lösningar, stora namn som Fossum, Shea med flera som det ofta hänvisas till, verkar ju att debattera för döva öron.
Hur kunniga och skickliga dom än är, så leveras modellerna i allafall som respektive tillverkare vill att dom skall vara. Och dom köps och används av dom stora Fotoaktörena som levererar bilder av högsta klass.
Angående massleverans av plastiga kameror, så tror jag att Sony låg på ett stort lager av CCD-sensorer, som dom helt enkelt ville köra slut på.
Att många av Sonys instegsmodeller fått en lite märklig evighets-stämpel som att dom skulle vara liksom extra plastigare än andra visar på vilken otrolig genomslagskraft ett enda ord kan få av större testaktörer.
En A200 var inte ett dugg plastigare än en Canon 350D eller 400D, nya serier som 1000D-1100D är precis lika plastiga som vilken likvärdig Sonymodell som helst, det bara att prova och känna, jag upplever det som att vid tester av C/N så förekommer det LINDRIGA försköningar som jag inte förstår varför det gör.
Tycker att det trots allt är lite tufft av Sony att ändå försöka leverera fullformats kameror. Men jag tycker inte att man skall skriva upp orimliga förväntningar på en kommande A99, önskan om att den skall få 36Mp-sensor leder bara till stora besvikelser och orimlig ilska om den inte får det. Vad jag förstått så skall A99 få en 24Mp-sensor, sedan skall det så småningom komma en modell med flera pixlar.
Som bara lilla jag ser det så behöver nog Sony tid för att lösa vissa brusproblem, där många pixlar och SLT kräver lite mera ingenjörskonst. Nikons D400 tar förskräckligt lång tid på sig att se dagens ljus, så man kan bara spekulera om vad dom brottas med för problem, pratar man i sporttermer så är Nikon flerfaldiga världsmästare och har för en tid tagit över vandringspokalen
APS-C och många pixlar är nog inte så himla lätt att kombinera med rena Iso12800 bilder som ser ut att vara dagens nya krav vad en kameramodell bör klara av.
//Bengt..