phool
Aktiv medlem
Du kommer säkert hylla den och upphöja den till skyarna baserat på specarna och sen när det kommer till kritan gör du en helomvändning och köper en EOS-M istället.
Liknande saker har ju inträffat förr
Vad var det där med ölen? Har du blivit utlovad öl av alla som inte trodde NEX skulle bli FF?
Du lär ju bli alkoholförgiftad. Tror nog de flesta inte trodde på det här, mig inkluderat. Faktum är att jag är rätt tveksam fortfarande och inte vet riktigt hur Sony ska få ihop det med objektivfattning osv., men de är knepiga de där japanerna och har överraskat förr med fiffiga lösningar.
Lite kul med Sony som faktiskt verkar att på allvar förändra hela kameramarknaden med nytt fräscht tänkande och mer och mer helt elektroniska kameror. Det behövs, för det har varit ett teknikområde som länge verkar ha rört sig med snigelfart och även om inte allt bra nödvändigtvis kommer från Sony så sätter det en press på de andra tillverkarna.
Det kan faktiskt vara så att Sony egentligen inte är så intresserad på sikt av marknaden för objektiv som ju lär förbli mekaniska konstruktioner. Kanske de gör generiska kameror där man kan sätta en adapter och bygger in elektroniskt stöd i för styrning och lämnar ut specar.
När de andra håller fast vid den proprietära vägen och försöker låsa in kunderna i et system så gör Sony tvärtom och öppnar det, så får de kraftig försäljning av kameror. Om det t.ex. skulle vara precis lika lätt att använda EF-objektiv på en sony-kamera med IBIS och en drös med fördelar tack vare smart elektronik, varför skulle man då köpa ett gammaldags mekaniskt kamerahus från Canon. Sony kan nog tjäna bra på sina objektiv ändå utan att behöva låsa kunderna.
Vet inte riktigt vad som händer, men Sonys interna planer är nog inet annat än världsherravälde typ. Den här marknaden är på väg och kommer att förändras och nyckelspelarna kommer att bytas ut.Tror i framtiden att mer elektronikinriktade företag som Sony, Panasonic, Samsung osv. kommer att dominera och att Canon och Nikon kommer att gå tillbaka. Tror de senare inte klarar att hänga med riktigt.
Nu har det varit massa annat som stört med F NEX, videokameror osv.
Sony, ge oss den där A99 nu istället!!!
/Mats
Hehe, nejdu Mats. Eos M tänder mig inte ett dugg, den är både ful och verkar ointressant. Jag har faktiskt inte blivit utlovad öl av nån även om jag själv vill tro det =) Jo men såhär är det nog. Det är riktigt svårt att få en plats på pallen tillsammans med canikon. Det är smartare att gå en egen väg och erbjuda produkter som dom två stora inte har, eller rent utsagt inte ens klarar av att utveckla. Det är nästan lönlöst att försöka sno kunder från canikon gällande proffskameror, för allting finns till dom, dom är pålitliga,etablerade, med det sagt inte nödvändigtvis bäst på allt. Det är klart smartare att släppa produkter som t.e.x en FF NEX som inte har en motsvarighet. Hoppas du får se din A99 snart =) Häromdan var jag till scandinavian photo och testade 70-200 2.8L is II på min 5D3. När man testar såna gluggar förstår man hur jävla bra det blir om man orkar gå runt med tung utrustning. Helt sjukt vilka tekniskt bra bilder det blir, hade jag haft 22k på mig hade jag köpt gluggen... Om man var telefotograf. Men jag ska spara pengarna och köpa kommande FFFFFFF Nexen =) Jag byter inte min 5D3 mot nån annan fetkamera, finns inte en chans. Men däremot skulle jag mer än gärna låta den ligga hemma och gå runt med en liten fullformatare när man ska springa runt på gatan och vara diskret =)