Bengf
Aktiv medlem
Jo, det är väl så! Men Sonys delay kanske inte bara beror på naturkatastrofer. Det drabbade även andra kamerafabrikanter som ändå lyckats leverera.
Jag "tog min Mats ur skolan" (Ursäkta uttrycket, men så lyder ju talesättet) och satsade på D800 som också är ganska objektivhungrig. Det var inte lätt att sälja A900+objektiv för att delfinanisera.
A77 hade jag väldigt gärna behållit, men har knappast råd med det. Så det får bli Nex-7 plus en massa adaptrar och Nikon.
Kunde lika blivit 5DMkIII som jag nu fått känna ytterligare på. Kunnat disponera en idag med och den levererar verkligen. Spegelrörelsen är mycket mjukare än i D800 och den synbara upplösningen ligger knappast efter D800.
Foto kallar den "icke klockren uppgradering". Jag tycker den är hur klockren som helst. Kan rekommenderas om Sony inte kommer med något "sanslöst bra". Nåväl, nog om detta.
Någon på tråden som är intresserad av en A77+16-50/2.8 SSM. Går ej att skilja från en ny och har inte gått 1000 exponeringar ens. Kontakta mig i så fall. Priset blir lägre än i annonsen för betrodd person.
Likaså för Zeiss 85/1.4:an.
//Lennart
Om nu 5DMKIII är så chokerande bra, hur i helskotta skall Sony kunna dubblera det med en ny A99. A99 kan så klart bli en duktigt bra kamera skall inte det räcka, så klart finns det inte ett 70-200/4 för 6500 Kr till Sony. Vad gäller DR och lyfta mörka skuggor är inte eller aktuellt längre förstår jag.