avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Jävlar, nu har jag pissat i Lennarts 135:a....
Det är inte hans längre
/Mats
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jävlar, nu har jag pissat i Lennarts 135:a....
Tack för en utförlig lista vad Sony har och vad Sony planerar. Uppfyller dom den och fortsätter att utveckla den egna objektivparken över tid så tror jag dom är på rätt väg och kan bli ett märke att räkna med för en bredare kundkrets!
Dina vs-resonemang och smaktyckanden lämnar jag därhän...
Det är inte hans längre
/Mats
De som använder Canon och Nikon vill inte att vi ska diskutera A99; därför kommer de hit och stör med sitt tjat om hur värdelös Sony är. Tyvärr lyckas de med detta.Alltså jag blir CP på er Sonysnubbar, och då menar jag inte Cyberphoto. Tråden handlar om A99 och i inlägg #408 finns det en länk som mer eller mindre bekräftar att A99 kommer snart. Och ingen diskuterar det?
De som använder Canon och Nikon vill inte att vi ska diskutera A99; därför kommer de hit och stör med sitt tjat om hur värdelös Sony är. Tyvärr lyckas de med detta.
Alltså jag blir CP på er Sonysnubbar, och då menar jag inte Cyberphoto. Tråden handlar om A99 och i inlägg #408 finns det en länk som mer eller mindre bekräftar att A99 kommer snart. Och ingen diskuterar det? Eller jag såg att det inte fanns en länk, men det går ju att surfa in på SAR.
Jag förstår vad du menar. Men jag personligen är ganska säker på att Sony visar sin FF nu på Photokina mässan. A99 kommer bli en grymt go kamera är jag säker på. Och det här tjatet som går mig på nerverna om varför inte Sony säljer lika bra eller är lika stora som Canikon kommer göra mig gråhårig nån dag. Svaret är helt enkelt det att DOM INTE ÄR LIKA ETABLERADE, FOLK VÅGAR INTE KÖPA DOM FÖR ATT DOM VET INGET ANNAT ÄN CANIKON: FOLK TROR INTE ATT DET GÅR ATT SÄLJA KAMERAN SEN IFALL MAN VILL DET. SONY ÄR INTE SÄMRE, DOM BEHÖVER MER TID FÖR ATT BLI ETABLERADE. OCH DOM KOMMER ATT LYCKAS TILL SLUT. Oj det var inte meningen att skriva med caps... Ehm host host.Äh, A99:an kommer. Det har vi hört till leda sedan Hedenhös. Blir ungefär som pojken som ropade att vargen kommer i tid och otid. När den väl kom trodde ingen honom.
Skulle den mot stark förmodan komma så blir det undantaget som bekräftar regeln. Och då är ju det roliga slut för då börjar alla prata om hur dålig den är utan att prova den. Precis som skedde med A77 och vad som sker i D800-tråden där nästan alla spelar Allan mot de som valt Eos 5DMkIII istället.
//Lennart
Jag förstår vad du menar. Men jag personligen är ganska säker på att Sony visar sin FF nu på Photokina mässan. A99 kommer bli en grymt go kamera är jag säker på. Och det här tjatet som går mig på nerverna om varför inte Sony säljer lika bra eller är lika stora som Canikon kommer göra mig gråhårig nån dag. Svaret är helt enkelt det att DOM INTE ÄR LIKA ETABLERADE, FOLK VÅGAR INTE KÖPA DOM FÖR ATT DOM VET INGET ANNAT ÄN CANIKON: FOLK TROR INTE ATT DET GÅR ATT SÄLJA KAMERAN SEN IFALL MAN VILL DET. SONY ÄR INTE SÄMRE, DOM BEHÖVER MER TID FÖR ATT BLI ETABLERADE. OCH DOM KOMMER ATT LYCKAS TILL SLUT. Oj det var inte meningen att skriva med caps... Ehm host host.
Jag förstår vad du menar. Men jag personligen är ganska säker på att Sony visar sin FF nu på Photokina mässan. A99 kommer bli en grymt go kamera är jag säker på. Och det här tjatet som går mig på nerverna om varför inte Sony säljer lika bra eller är lika stora som Canikon kommer göra mig gråhårig nån dag. Svaret är helt enkelt det att DOM INTE ÄR LIKA ETABLERADE, FOLK VÅGAR INTE KÖPA DOM FÖR ATT DOM VET INGET ANNAT ÄN CANIKON: FOLK TROR INTE ATT DET GÅR ATT SÄLJA KAMERAN SEN IFALL MAN VILL DET. SONY ÄR INTE SÄMRE, DOM BEHÖVER MER TID FÖR ATT BLI ETABLERADE. OCH DOM KOMMER ATT LYCKAS TILL SLUT. Oj det var inte meningen att skriva med caps... Ehm host host.
Ja, så är det helt klart.
Ett "problem" är att det inte räcker att vara lika bra, för då finns det ingen som helst anledning att välja ett märke som inte är lika etablerat om det inte finns några fördelar.
Därför måste Sony faktiskt göra kameror som är bättre. jag anser att de har lyckats med det och det ökar tack vare smarta tekniska lösningar. det tog ett bra tag innan jag och andra här blev övertygade om att SLT/EVF-lösningen är bra, precis samma sak på andra forum runtom i världen, alla gnällde som f-n på att Sony släpper DSLR och här har vi hoppats in i det sista på att det ska komma en "gammaldags" FF-kamera.
....
/Mats
Sony/Pentax kan väl rimligtvis inte bygga någon överlägsen supermodell det kan inte dom övriga stora eller, och varför jämförs A77 ( 12000 Kr ) hela tiden med MKIII ock MKIV och till ock med D800. A77 huserar bland 60D och D7000 och kanske även 7D.
//Bengt.
ETABLERADE, FOLK VÅGAR INTE KÖPA DOM FÖR ATT DOM VET INGET ANNAT ÄN CANIKON: FOLK TROR INTE ATT DET GÅR ATT SÄLJA KAMERAN SEN IFALL MAN VILL DET.
Kameror är konsumtionsvaror. Man säljer dem inte, utan slänger dem när de är slut. Så länge de inte är slut man kan använda dem.
För att Sony ska bli etablerat så räcker det inte med att bara tillverka bättre digitala systemkameror än någon annan
och samtidigt bara erbjuda en mager egen objektivpark, en massa piratobjektiv och gamla minoltagluggar. De är dömt att misslyckas.
Sen ska varenda objektiv heta Sony, nä att några heter Zeiss duger inte.
Kameror är konsumtionsvaror. Man säljer dem inte, utan slänger dem när de är slut. Så länge de inte är slut man kan använda dem.