Bengf
Aktiv medlem
Oj då! Det har visst hänt lite här under cykelloppet i OS.
Utbudet av sonyobjektiv för FF enligt Cyberphoto är nog lite missvisande. Hittade sju-åtta till som verkar passa, pirater oräknade naturligtvis. Jag ser det ändå som för dåligt för att locka in några aningen mer krävande köpare i Sonys A-system.
Ok, för hobbyfotografer lite mer åt familjegenren kanske det duger med ett sonysystem men för varje hobbyfotograf med lite vidare behov skiter det ju sej direkt.
Nu handlar mina tankar här inte om något märkeskrig utan mer om funderingar varför Sony inte når några högre försäljningsframgångar med sitt Alfa-system trots vad det verkar som idoga försök.Här anser jag att brist på originalobjektiv, dålig lokal serviceorganisation samt bjäfsfyllda kameramodeller i strida strömmar är de viktigaste orsakerna till att Sony Alfa aldrig växer ur "familjefotogenren".
Vad tycker ni Sony ska göra för att lyfta?
Vad skall dom göra är en bra fråga, man kan även skriva att vad hjälper det vad dom än gör. Om A77 hade tillverkats av Canon med exakt samma specar, så hade vi haft en given succé det är jag helt övertygad om.
Om A77 haft exakt samma specar som 7D, jag menar då OVF-sökare, och samma fantastiska följande AF. så hade inte A77 sålt bättre i alla fall. du kan fundera ett tag på varför det är på det viset.
//Bengt.