De blir nog tvungna att göra det hela sant
. Sony får svårt att överleva på FF_marknaden annars. Även fast 36 Mp inte i realiteten är så mycket mer än 24. Ljustappet via spegelfilmen går bra att överleva OM sensorn är densamma som i D800. Men då får Sony fixa lika bra signalhantering som Nikon. Spegelfilmen stjäl i så fall så lite att det finns DR så det räcker till.
Vore väldigt bra om Sony kom just nu med denna kamera. Nästa år tror jag blir för sent.
//Lennart
Ojdå, vaknat med negativ för ögonen idag?
Sony är nog knappast tvungna att lansera en FF-kamera på torsdag.
De finns ju inte på FF-marknaden alls nu och skulle de mot förmodan inte släppa nåt förrän nästa år så är det i allafall inte försent.
Försent för vad? För dig och många andra såklart som redan inhandlat en Nikon D800, men det har det ju varit försent för länge. De som köper ett annat märke i Oktober och om det inte finns nån då är de ju också sent ute osv, men det kommer andra kunder som köper kamera i t.ex. mars och om då kameran har funnits seedan februari är Sony såklart med i matchen.
Kameran behöver inte alls vara lika Nikon i övrigt. Fördelar med SLT finns ju och såklart blir det lite mindre ljus till sensor, men det är bara en liten detalj. Bättre filmning, stabilisering, lägre pris, peaking, högre fps, kvickare AF, tystare kamera och annat är också sådant som vägs in.
Jag har svårt att tro på det här och har redan mentalt ställt om mig till en ny 24 megapixel i slutet av Augusti. Tidigare hade jag jublat över 36 mpx, men nu känns faktiskt en 24 mpx med superbra ISO-prestanda mer lockande.
Vi får se, behöver i alla fall inte vänta så länge för att veta om det här är nys eller inte.
Jag tror att det inte stämmer och att det som presenteras på torsdag är 4K-uppgraderingen till FS-700.
Att Sony äger agendan och har fullständig kontroll över vilken information som sippra ut från deras utvecklingsavdelning är helt klart. Vi har helt enkelt ingen susning om vilka planer som smids och inte SAR heller.
Nånting vettigt är det som Sony gör i alla fall. Förut var det rörigt med alla små instegsmodeller hursomhelst och luckor bland de mer avancerade modellerna. Nu är det tydligt och klart med A37, A57, A65 och senare två FF-varianter på det. Objektiven har fått en ny mer genomtänkt formfaktor och kommer troligtvis i höst fräschas upp.
Visst är det frustrerande att det dröjt så länge, men det spelar ju ingen roll. Finns ju annat att köpa om man nu behöver/vill/kan byta kamera. Du gjorde ju det, Pet likaså. Jag skulle ha gjort det, men har inte av ekonomiska skäl kunnat göra det ändå, men troligen i september/oktober. Finns det då en Sony att välja på så jämförs den med annat och så köper man det som man tycker är bäst. Får då visserligen en annan kamera, 5 objektiv och 2 blixtar att sälja också, men det är inte hela världen,
Däremot är jag sugen på en FF A77 på steroider. Tror att det blir en mycket bättre kamera än konkurrenternas, men en superljusstark 24 megapixel känns bättre än samma 36a som i Nikon faktiskt.
/Mats