Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony prosumerkamera?
- Trådstartare uge
- Start datum
Softasnubben
Aktiv medlem
Är nog Sony CyberShot DSC-F828 du syftar på, har dock ingen info om den!
toby1
Medlem
Bilder
Här är lite bilder: http://www.pbase.com/cameras/sony/dsc_f828
Du hittar mer info på: DPreview samt
stevesdigicams
/Tobbe
Här är lite bilder: http://www.pbase.com/cameras/sony/dsc_f828
Du hittar mer info på: DPreview samt
stevesdigicams
/Tobbe
Martin.
Aktiv medlem
Jag har provat att fota med den kameran för ett ag sen på en mässa via jobbet. Tyvärr fick jag inte se de bilder jag fotade utskrivna på papper alt. dator men jag fick se bilder sony tagit med kameran och de var bra.
Kameran i sig är i stort sätt precis som Sony F-717 som jag -personligen- inte gillar utformningen på.Kameran i sig gav ett proffsigt intryck av kvalite.
Kommer klart att bli intressant när den släppts...
Kameran i sig är i stort sätt precis som Sony F-717 som jag -personligen- inte gillar utformningen på.Kameran i sig gav ett proffsigt intryck av kvalite.
Kommer klart att bli intressant när den släppts...
sagan
Avslutat medlemskap
En dum grej på 828 är att den inte har interzoom (precis som A-1)..till skillnad mot 707/717..vilket gör det svårt att använda konverters, då tyngden blir för stor för zoomen att hålla upp under de förhållandena.
Många andra tillverkare löser det problemet med filteradapters (Olympus, Canon, Fuji, Panasonic, Nikon m.fl) en bra lösning tycker jag.
Många andra tillverkare löser det problemet med filteradapters (Olympus, Canon, Fuji, Panasonic, Nikon m.fl) en bra lösning tycker jag.
Gunnar Fahlström
Aktiv medlem
Jag har haft ett förexemplar av Sony F828 för test i en vecka. Men eftersom det inte var en kamera från produktionen har jag lovat att inte kommentera bildkvaliteten. Dock kan jag avslöja att inte är några dramatiska hopp åt det ena eller andra hållet.
Uppstart till dess första bild är tagen tar 2,1 sekunder. Efter uppstart kan man ta 7 bilder på 2,7 sekunder sen dröjer det 24,8 sekunder till nästa (mätt med ett Lexar 12x CF-kort).
Trots kamerans speciella utseende så är den mycket trevlig att jobba med. Det är lätt att nå inställningar via knappar på kamerahuset och den har ett bra, lättmanövrerat menysystem.
Om sökaren tycker jag inte, även om den är den bästa digitala sökare jag sett hitintills. Men det är omöjligt att se, och välja, var i bilden man lägger skärpan. Digitala sökare är tyvärr ett ont vi verkar få dras med på den här typen av kameror.
Objektivet skulle ha mått bra av någon form av effektiv skakningsstabilisering. Men tack vare kamerans speciella form så stöder man den bättre vid exponeringen än med många andra konstruktioner.
Trevligt att se att Sony gör en kamera som både kan använda MemoryStick och Compact Flash-kort. För att få maximal hastighet vid "filmning" krävs det dock att man använder MemoryStick Pro.
Återkommer i januari(?) med omdöme om bildkvaliteten.
Uppstart till dess första bild är tagen tar 2,1 sekunder. Efter uppstart kan man ta 7 bilder på 2,7 sekunder sen dröjer det 24,8 sekunder till nästa (mätt med ett Lexar 12x CF-kort).
Trots kamerans speciella utseende så är den mycket trevlig att jobba med. Det är lätt att nå inställningar via knappar på kamerahuset och den har ett bra, lättmanövrerat menysystem.
Om sökaren tycker jag inte, även om den är den bästa digitala sökare jag sett hitintills. Men det är omöjligt att se, och välja, var i bilden man lägger skärpan. Digitala sökare är tyvärr ett ont vi verkar få dras med på den här typen av kameror.
Objektivet skulle ha mått bra av någon form av effektiv skakningsstabilisering. Men tack vare kamerans speciella form så stöder man den bättre vid exponeringen än med många andra konstruktioner.
Trevligt att se att Sony gör en kamera som både kan använda MemoryStick och Compact Flash-kort. För att få maximal hastighet vid "filmning" krävs det dock att man använder MemoryStick Pro.
Återkommer i januari(?) med omdöme om bildkvaliteten.
bjanha
Aktiv medlem
Nya bilder, denna gång från Sony Japan:
http://www.sony.jp/products/Consumer/DSC/DSC-F828/sample/index.html
http://www.sony.jp/products/Consumer/DSC/DSC-F828/sample/index.html