mayro
Aktiv medlem
Det där med överexponeringen känner man ju igen som A550 användare. Håller inte med Tobbe där men det kan ju vara så att hans kamera inte hade samma som min har.
Jag tror det handlar om att jag lärt mig hur man "rundar ev problem" att överexponering sker ibland. Så delvis därför upplever jag inte det som ett problem mer än att det handlar om att förstå sin kamera. Dvs en vanesak.. Men jag litar ju inte blint på kameran i varenda typ av ljus. Utan har ju försökt lära mig vid vilka tillfällen samt ljus-situationer jag själv bör stötta kameran jag äger med egen justering... Samt att jag använder ACDsee bildprogramet där detta då det händer är mycket mycket enkelt att åtgärda via programmets ljus EQ funktion.. Jag har gett rådet att testa trail flera ggr tidigare. Och gör det gärna igen..
Så ladda hem programmet och testa så tror jag du snabbt ser hur enkelt du kan korrigera ev överexponering då det sker... Men även för att i bra exponeringar gräva ut liiite mer djup i bilderna via skapa en större skillnad mellan ljus i bilden via du kan reglera mer noga i dom olika ljus-segmenten..
Senast ändrad: