Linmajon
Aktiv medlem
Väldigt bra skrivet! Det märks tydligt att författaren har koll på läget, och det är INTE vanligt nuförtiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis, så länge ingen kommer på hur systemet ska kunna avgöra åt vilket håll fokus ska justeras först så lär kontrast-AF aldrig bli ens i teorin lika bra som fasdedektering.En riktigt intressant genomläsning, rekommenderas.
Han har ett fel bara - genomslagskraften i fasdetekterings-AF... Hur "framsynt" man än är så finns det ingen i industrin som ens vågar sia om när kontrast-AF kommer vara tillräckligt väl fungerande för att kunna ersätta konventionell AF vid t.ex sport eller allmänjournalistik - helt enkelt vad som helst som rör sig i bilden.
.
Det är enkelt. Se till att objektiven har ordentlig LCA som är olika framför och bakom skärpeplanet. Fokussystemet analyserar LCA och bestämmer riktning. LCA tas bort i kamerans programvara.Precis, så länge ingen kommer på hur systemet ska kunna avgöra åt vilket håll fokus ska justeras först ...
Det är enkelt. Se till att objektiven har ordentlig LCA som är olika framför och bakom skärpeplanet. Fokussystemet analyserar LCA och bestämmer riktning. LCA tas bort i kamerans programvara.
Det är nog bara Sony som vet; men redan idag kan NEX-systemet använda den lilla NEX-blixten och de blixtar som passar Axxx-husen.
Ja. Bara att öppna luckan som skyddar blixtskon och ansluta. Du ser blixtskon i mitten av denna bild.Back in business... Menar du Göran att t ex den där stora blixten som kan ledas 90 grader åt sidan går att använda? Hur? Det finns väl ingen riktig blixtsko?
Det du ser är fågelperspektivet av en Sony NEX-VG10 med objektivet E18-200mm F3.5-6.3 OSS.Det där är väl ingen NEX?? Berätta vad det är jag ser
Det du ser är fågelperspektivet av en Sony NEX-VG10 med objektivet E18-200mm F3.5-6.3 OSS.
NEX-VG10 är Sonys tredje kamera i NEX-familjen.
E18-200mm F3.5-6.3 OSS är Sonys tredje objektiv i NEX-familjen.
Frågan var om det gick att montera en stor blixt på en NEX-kamera. Svaret på den frågan är "ja".Hehehe visst går det ta stillbilder med den och den ha e-fattning men den tillhör inte stillbildsfamiljen då det är en videokamera....man kan inte motera den blixten på nex-3/5.
Det du ser är fågelperspektivet av en Sony NEX-VG10 med objektivet E18-200mm F3.5-6.3 OSS.
NEX-VG10 är Sonys tredje kamera i NEX-familjen.
E18-200mm F3.5-6.3 OSS är Sonys tredje objektiv i NEX-familjen.
Du frågade vad bilden visade och fick ett svar som talade om vad bilden visade. Vad menar du med "klan" och "dåliga vibbar"? Vilket svar hade du önskat få?Ok, med den typen av svar inser jag att klanen inte är rätt tillhörighet för mig. För mycket dåliga vibbar. Ursäkta att jag störde mötet.
Frågan var om det gick att montera en stor blixt på en NEX-kamera. Svaret på den frågan är "ja".
Att det går att montera en stor blixt på en NEX-VG10 är intressant då det kan vara en ledtråd om kommande medlemmar i NEX-familjen.
Jag anser det vara intressant. Sony ger oss några ledtrådar om vad de håller på med, t.ex. sagt att det kommer Zeiss-objektiv till NEX, blixtsko för stora Alpha-blixtar på en filmkamera, mm. Allt detta tyder på att de har börjat bygga ett större system. Är inte detta ett svar på den ursprungliga frågan om Sony planerar att bygga ut blixtsystemet till NEX?....svaret är inte ett skit intressant då eftersom det inte går att montera dessa blixtar på stillbildskamerorna i dagsläget...inte heller säger dom när eller om det ens kommer en stillbildskamera i Nex-familjen med den blixtskon.
Jag anser det vara intressant. Sony ger oss några ledtrådar om vad de håller på med, t.ex. sagt att det kommer Zeiss-objektiv till NEX, blixtsko för stora Alpha-blixtar på en filmkamera, mm. Allt detta tyder på att de har börjat bygga ett större system. Är inte detta ett svar på den ursprungliga frågan om Sony planerar att bygga ut blixtsystemet till NEX?