avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Någon frågade om kamerans avtryckare. Om jag ställer kameran i low = 8 bilder / sec så måste jag trycka ner avtryckaren ordentligt. I läget Hi = 12/sec, så hinner jag inte att bryta vid en eller 2 bilder. Den skjuter 4-5 bilder direkt vid lågt tryck på slutaren. Det är mycket sällan jag kör i High speed läget.
Det där kan vara en svag punkt som skiljer olika exemplar åt.
Jag var ute en kväll i gamla stan tillsammans med Martin Agfors när han testade A77 II. Han hade då en A77 II utlånad av Sony och jag hade min egen. Han anmärkte också på att avtrycket inte kändes distinkt och jag förstod inte vad han menade, så vi jämförde kamerorna och det var en markant skillnad. Mitt exemplar hade helt perfekt känsla i avtryckaren som det ska vara, medan hans kändes lite oprecis och svampig så att man inte alldeles självklart hittade det där mellanläget.
Antar att jag haft tur med mina kameror, för alla jag har haft, inklusive den gamla A77, har varit distinkta och precis i avtrycket, men eftersom det är flera som uppger att det inte är så, tyder det på att det finns en viss tillverkningsvariation.
/Mats