Bertil Norberg
Aktiv medlem
Intryck av A77 II efter 1,5 månad
Jag har sedan den 3 juni varit innehavare av nya A77 II. Det stora inkörningsprovet med kameran kom redan 4 dagar efter leveransen, då min dotter gifte sig i Högalidskyrkan, och jag blev ombedd att vara bröllopsfotograf.
Kan redan då konstatera att denna kamera är mycket tillförlitlig.
Autofokusen jobbade mycket säkrare än min gamla A77:a.
Blixtfunktionen, klart förbättrad,
Ljusmätningen tilltalar mig. Den var i och för sig bra på gamla A 77:an, men på något sätt så upplever jag denna som förbättrad.
Sökarfunktionen mycket bättre !!
Då jag satt vid honnörsbordet, var jag tvungen att delegera middagsbilderna till en annan person, som stängde av blixten, och kamerans Auto ISO fick jobba. Resultatet blev förbluffande bra. Alla bilder kunde justeras i Lightroom, och upplevs som väldigt levande.
Har varit ute med kameran och blivit imponerad på dess snabbhet vid fågelfoto.
Kameran var med på långsegling ner till Kiel. Ljusbehandlingen i motljus, är imponerande. Många sköna tall-ships vid avslutningen av Kielerwoche.
Har vid det här laget tagit ca. 2000 bilder, och konstaterar rent tekniskt har jag blivit en bättre fotograf, tack vare ett mycket bra verktyg.
Av någon anledning har min gamla A77:a fått vila sig mycket Dern senaste tiden.
De flesta av mina bilder hör hemma i familjekretsen och läggs inte ut på nätet.
//Bertil
Jag har sedan den 3 juni varit innehavare av nya A77 II. Det stora inkörningsprovet med kameran kom redan 4 dagar efter leveransen, då min dotter gifte sig i Högalidskyrkan, och jag blev ombedd att vara bröllopsfotograf.
Kan redan då konstatera att denna kamera är mycket tillförlitlig.
Autofokusen jobbade mycket säkrare än min gamla A77:a.
Blixtfunktionen, klart förbättrad,
Ljusmätningen tilltalar mig. Den var i och för sig bra på gamla A 77:an, men på något sätt så upplever jag denna som förbättrad.
Sökarfunktionen mycket bättre !!
Då jag satt vid honnörsbordet, var jag tvungen att delegera middagsbilderna till en annan person, som stängde av blixten, och kamerans Auto ISO fick jobba. Resultatet blev förbluffande bra. Alla bilder kunde justeras i Lightroom, och upplevs som väldigt levande.
Har varit ute med kameran och blivit imponerad på dess snabbhet vid fågelfoto.
Kameran var med på långsegling ner till Kiel. Ljusbehandlingen i motljus, är imponerande. Många sköna tall-ships vid avslutningen av Kielerwoche.
Har vid det här laget tagit ca. 2000 bilder, och konstaterar rent tekniskt har jag blivit en bättre fotograf, tack vare ett mycket bra verktyg.
Av någon anledning har min gamla A77:a fått vila sig mycket Dern senaste tiden.
De flesta av mina bilder hör hemma i familjekretsen och läggs inte ut på nätet.
//Bertil