Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony Alpha 330

Produkter
(logga in för att koppla)

Isse_biggles

Aktiv medlem
Hej! Jag har stött på ett märkligt fenomen med min kamera. Ibland när jag fottar i Live view mode, så blir bilden svart (linskyddet är då avlägsnat), alltås man hör hur den tar kortet, men resultatet blir svart. Trycker jag åter igen direkt på avfyrarknappen utan att ändra något, så tar den bilden.

Mjukvaro fel!?

Hej! Jag har stött på ett märkligt fenomen med min kamera. Ibland när jag fottar i Live view mode, så blir bilden svart (linskyddet är då avlägsnat), alltås man hör hur den tar kortet, men resultatet blir svart. Trycker jag åter igen direkt på avfyrarknappen utan att ändra något, så tar den bilden.

Mjukvaro fel!?

Du har råkat ut för ett fel som kallas "First black frame". Det var vanligt på Konioca Minolta D5D och D7D, men har också visat sig på en del Sony-kameror, dock inte alls lika vanligt.

Sony reparerar detta på garantin utan kostnad.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1619638

/Mats

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto