RG
Avslutat medlemskap
bara för att?
Jag vet hur hammaren funkar och har växt upp med den.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bara för att?
inte lätt när man inte vet hur en såg fungerar ^^
Jag vet hur hammaren funkar och har växt upp med den.
Jag tycker den är riktigt snygg. Snyggare än Nikon D700, men inte lika snygg som EOS 5D, vilket jag fortfarande tycker är en av de snyggaste digitala systemkamerorna hittills. Den ser också väldigt "analog" ut i sin utformning, med ett lågt, rätblocksformat hus med greppet som nån slags vidstående enhet. Prismat liknar inga andra kameror och ger kameran en egen karaktär. Dessutom är den lätt; strax under 900 gram med batteri, trots vädertätat hus som antagligen är ordentligt robust.Den vinner iaf inga priser för design. Ful som stryk är den. Hoppas den presterar bättre än vad den ser ut.
Vill man inte ha kvalite objektiv så klarar man sig utan A mount, då är canons mount säkert braDe klarar man sig utan.
a900 + 135/1,8 ZA = riktig kärlek...
Jag är sugen på A900:an på grund av att sensorn har både den storlek och den stabilisering jag letar efter. Det kommer nog dröja många år (om någonsin) innan Canon vaknar upp och erbjuder det. Som Robin sitter jag också på EF objektiv, men att inte klara av ett byte pga ovana att hantera det nya systemet är nog att undervärdera sin egna intelligens grovt. I mitt fall har jag mest problem att hitta billiga och bra objektiv. Visst, de objektiv Kristoffer radar upp är ju läckra, men ack så dyra.
Men kanske någon här kan hjälpa mig med någon bra matchning till Canons 85/1.8, 24-105IS samt 200/2.8? Kanske skulle det locka mig att byta, även om det är skrämmande att ersätta hela kameraväskan jämfört att bara behöva byta ett 17-55 mot 24-105 om jag byter upp mig inom min egna klass.
A900 tycks ju lida av problemet vi precis fick bort från a700 mycket märkligt.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA900/AA900PICS.HTM
Tack för påminnelsen om dyxum, bra objektivdatabas. Det hade dock varit skönt om man kunde handla över disk istället för över ebay. Men uppenbarligen prioriterar jag inte FF+IS tillräckligt högt ännu.Jag köpte STFen för 6000Kr på ebay inte helt fel ...
Zeiss 85mm 1.4
Minolta 200mm 2.8
Kolla priser på dyxum å ebay.
Den vinner iaf inga priser för design. Ful som stryk är den. Hoppas den presterar bättre än vad den ser ut.
E dett bara mig eller e dett väldigt brusigt.
Att en kamera är ful kan jag bara se som positivt, för det borde innebära att tillverkaren valt att prioritera viktigare saker än utseendet.