Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a900 är här!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker du att testbilderna på Dpreview är bra? Det som alltid slagit mig är att tidiga testbilder ofta är riktigt dåliga. Tycker de ofta ser både oinspirerade, oskarpa och brusiga ut. Sen vet ju jag också att de flesta skruvar lite på sina kameror efter ett tag och då brukar det ju som kommer ut i JPEG åtminstone bli lite bättre.

Nej, några snabba "snap shots" tagna i panik är sällan bra :)

Dessa previews etc skall ju ut snabbt!

Men nya A700and firmware ger en fingervisning om kommande ISO prestanda iaf, marginellt bättre än så kommer det att bli.

Men generell bildkvalite, DR, färger etc dröjer alltid innan man har vettiga svar på
 
Kanske, återstår att se.
De skriver 2,5-4 ggr för "IS" gäller det då 2,5ggr före långa telen och 4ggr för vidvinkel?
För sensorn bör väl kunna flytta sig ganska mycket för att antiskaken skall fungera på 200mm-500mm?

John

sensorn behöver inte kunna flytta på sig speciellt mycket alls! Oftast endast några pixlar, det är mätningen som är det svåra, mäta frekvens och amplitud på rörelserna, samt ge snabb feedback att mata piezomotorerna med.
 
Nu har jag inte Sony själv men applåderar alla nya modeller/märken som driver utvecklingen framåt och priset neråt.

John
 
100% VF å sedan Zeiss 135mm 1.8 objetiv .. hm .. jag är väldigt nyfiken hur det ser ut i sökaren då :)

Kan tänka mig att det skapar galet ha begär ...
 
Nu har jag inte Sony själv men applåderar alla nya modeller/märken som driver utvecklingen framåt och priset neråt.

John

Samma här! Snacka om att Sony sätter press på övriga kameratillverkare om nu bara A900 "håller vad specen" lovar! Dvs. ger så bra bildkvalité som vi nog alla vill att det skall kunna göra!

Och allt under 30 kkr! Det går åt rätt håll säger jag bara!

Mvh!
// Niklas
 
Verkar som en kompetent kamera. Men borde inte Sony anställa en designer? Ok, kameran presterar det den gör ändå med rätt person bakom spakarna...
 
Skönhet ligger ju i betraktarens ögon.
Ergonomin lär det ju iaf inte vara några problem med eftersom den är väldigt lik a700 i upplägget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.