Annons

Sony a900 är här!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag glömde ju helt bort Holgan och Mamamiyan. Fast att du använde Canon, Nikon och Hasselblad visste jag inte. Tänk vad man får lära sig om man är uppe tillräckligt länge på kvällarna! :eek:)
Canon/Nikon har jag vid flera tillfällen använt under årens lopp. Då för olika ändamål och orsaker. Hasselblad hyr jag för kunds räkning vid de få tillfällen som kund kräver den höga upplösning.
Så är det i reklambranchen Susanne ;0)
Men majoriteten av jobben gör med jag med KM/Sony prylar ;0)
Men en kombo som jag överväger att köpa in är Canon 1D MarkIIN + 400/5,6 hur trevlig fågelkombo som helst. Den kombon vill jag ha för ett enda syfte och inte för att jag vill ha systemet. En sak som man ska komma ihåg är att blanda aldrig system när man är ut på fält. Det är rätt förvirrande. Jag hade vid ett tillfälle min D7D och en D2X på axeln och gissa om man blev förvirrad ;0)

Jo Susanne. För att du ska slippa undra så har jag även en Olympus digital, Nikon Digital, Fujifilm analog, Kodak analog samt något annat tjafs i någon låda ;0) (fast det anser jag som oviktigt)
 
Senast ändrad:
Jo Susanne. För att du ska slippa undra så har jag även en Olympus digital, Nikon Digital, Fujifilm analog, Kodak analog samt något annat tjafs i någon låda ;0) (fast det anser jag som oviktigt)
Uj, uj, uj, som de sa i Linköping när jag bodde där... stoppa pressarna för här kommer det fram sensationella saker minsann! ;o)

... och snart blir det väl en A900 också i samligen antar jag! :eek:)
 
Såg att det verkar finnas RAW-stöd i senaste betan av Adobe Camera RAW också (v4.6).

Kameran verkar också finnas i lager på Sony Center i Stockholm nu, de har i alla fall ett visningsex i skåpet.
 
Vem vet, kanske t.o.m. går att få tag på en A900 + batterigrepp + Zeiss 24 - 70mm f2.8 för 40ksek inom någon månad...
Oj då, verkar visst gått snabbare än jag anade. Går tydligen att köpa kit med A900 + Zeiss 24 - 70 för 3000 GBP i UK nu (strax över 37 ksek)...
http://www.ajpurdy.co.uk/erol.html#...forums%2Fread.asp?forum=1037&message=29388745

Ska bli spännande att se bilder från den, förväntar mig att den slår allt förutom mellanformatsstycken på upplösning men att den antagligen är något sämre än Canon och Nikon på brus, men vi får se...
 
Rodnar

"Ylva Wikland">Google = http://minnesbildfoto.blogspot.com/

:) Verkar vara en riktigt duktig bröllopsfotograf. Hittade också en del sidor med nöjda kunder, som tycker att Ylva är fantastisk :)

Otroligt att du redan fått tag på en A900, Ylva. Ska bli klart spännande att se lite bilder och kanske jämföra med din A700?


/Per

Hihi, man tackar!
Laddar upp bilder så fort jag kommer ifrån mitt vanliga tråkiga kontorsjobb. :)
Vill ju hem och testa den ju!
 
De har höjt. Deras gamla pris finns fortfarande kvar på prisjakt och indikeras också av deras historik: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=343439

...tur för Sony att Canon 5DmkII inte finns i butik än.




Det är Canonköparen som har tur att Sony pressar Canon till hålla lägre pris-svansföring numera... Annars hade nog inte en Canon 5D mk II kostat "så lite"....

Helt snurrigt detta att folk "hejar på" Canon i en Sony A900 tråd då det ju faktiskt är tack vare A900 och A700 som ens Canon har satt priser där dom kommer vara..... Även i segmentet insteg och uppåt har tack vare Sony (och Pentax) numera man sett att priserna hålls nere...

"Man" borde ju skriva tackbrev till Sony (och Pentax) att äntligen konkurensen gör dom förr så monopolstinna Canon-Nikon numera är lite "Ödmjukare" i sin pris-framtoning i stället för "heja på"....Så tack vare det får kameraköparna lite mer kamera per kr än förr....

Men men. Hehe...
 
"Man" borde ju skriva tackbrev till Sony
De skulle nog bli ännu gladare om du köpte deras kamera istället för att skicka brev.

Just nu sitter nog Sonys marknadsförare och funderar på en prissättning på A900 som hittar balansen mellan att tillräckligt stor mängd folk är beredda att köpa kameran samtidigt som priset inte får bli så lågt att det kommunicerar dålig kvalitet eller bristande tro på produkten. Om du ska skicka brev kan du, förutom att tacka, åtminstone också berätta för dem vad som skulle få dig att köpa kameran.

Som hyfsat investerad i Sony-systemet vore det dumt att heja på Canon, men när prisskillnaden får någon som mig att avstå från köp kan man ju undra hur den kommer att stå sig mot kunder som behöver genomgå ett systembyte eller som inte ligger lika rätt i målgruppen (studio-/landskapsfoto)...

Jag hoppas dock Ylva får stor nytta med kameran och den marknadsföring som hennes tidiga köp och bloggbilder kommer medföra :)
 
Så pass högt pris på 5d2an, ja då liger a900 verkligen bra till!

Större sökare, IS i huset, mer pixlar ( 3..) ger ju bra "pappers" fördelar iaf.
Men de bilder jag sett med 5d2an ser inte så bra ut, de måste få upp fler bilder tagna med Zeiss objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.