equa
Aktiv medlem
...Så, A7RII är en lysande kamera, men det finns plats för div förbättringar. Dessa är dock så få att det ter sig lite småaktigt ibland. Troligtvis beror det på kamerans pris som ff ligger högt.
//Lennart
Tack för utförligt svar (avkortad till slutklämmen)!
Passade på när kameran var minus 5tkr någon vecka men uj, uj, köpt på mig alldeles för mycket Sony-prylar redan med även gamla Minoltaobjektiv bl a. Måste börja sälja av en hel del faktiskt. Kanske skulle jag gjort helt om till Nikon som du rådde mig till för snart ett åt sedan. Hade ju innan redan köpt A77II. Fanns iofs 7DII som var dubbelt så dyr men inte D7200 som jag nog hade valt om jag återupptagit fotandet efter att den kom. A77II har en hyllad AF och snabbheten imponerar men följande AF blev jag aldrig riktigt vän med. Bytte sedan till FF i form av A7R med häpnadsväckande lyft IQ-mässigt och hyffsad af med EA4. Sedan blev det den andra versionen (den svindyra) med ytterligare ett IQ-lyft som tar andan ur en. Har inte testat AF:n fullt ut (tack för länken till Fongs video förresten Sten-Åke!) men tycker faktiskt inte hittills att den står A77II:an långt efter. Serietagning med 12 bilder/sek har den inte men måste faktiskt lite pinsamt erkänna att det är ganska skönt att slippa flera hundra bilder på samma motiv där den ena bilden nästan ser ut som den föregående. Nu ryktas det på DPR om en A99II med "breath taking" prestanda vilket förmodligen inte är sant. Även om det skulle vara det gör jag halt här. Jag tycker att jag kommit i mål även om vägen varit onödigt krokig och kostsam.