iSolen.se
Guest
Nä, så är det verkligen inte alls men det finns självfallet hål som kan upplevas irriterande fortfarande men det kommer nya objektiv hela tiden och när Sigma och Tamron få tummen ur så kommer det nog gå snabbare men det kommer ju 8 nya objektiv från Sony/Zeiss bara under 2016 och det är bara från den källan. Med en plattform som nu har sådant momentum så kommer det garanterat flera tillverkare som vill mara mer här. På SAR kommer det ju nya leverantörer som man aldrig hört talas om tidigare som tillverkar nya ljusstarka objektiv.
E-mount har inte funnits särskilt länge så jag ser det som ett övergående problem och det finns som sagt ca 400 A-mountobjektiv från Sony / Minolta som funkar hyfsat med adapter med A7-orna och med A7r II blir de alla stabiliserade t.o.m. det är mer än man kan säga om det Canon har till sin egen plattform.
För min del skulle det räcka med bas-pro-zoomarna, för A7rII är pro, 24-70/2.8 och 70-200/2.8 med motsvarande den kvalitet Nikon/Canon hade 5 år sedan, det skulle räcka långt.
Jag hoppas det är ett övergående problem men jag kan inte köpa en kamera nu med förhoppningen att det blir bra sen. Bättre vänta på A7rIII och att de nya objektiven är på plats. Låt oss börja med 24-70 om man får önska.