Annons

Sony A200 vs. Canon 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Weather Boy

Medlem
Tjenare!

Jag funderar på uppgradera mig till en bättre kamera! Just nu har jag en Sony A200 och funderar på att byta upp mig till Canon 30D! (Canon 30D ligger innom det området som jag har råd med!)

Men jag undrar är det värt det och hur mycket bättre är 30D är Sony A200?

Snälla, skulle vara schyst om ni hade nått att säga!

/MVH Patrik

Börja med att fråga dig vad det är du saknar hos A200. Sen kollar du om 30D har detta. Enklare än så blir det inte;-)

Vill höra era åsikter!

Nej, men jag vet inte riktigt vad jag jag ska lete efter och därför vänder jag mig till er! Så, är det nå bra att uppgradera sig ifrån A200 till en Canon 30D?

Behöver hjälp och kommentarer ifrån er! Kom ihåg det!

Canon 30D är skit!

Jag tycker att en KM 5D kan vara bättre på vissa punkter, köp en sån istället.

Själv har jag en redan, men vill ha liveview och vinklingsbar skärm och då är en Canon 30D jättedålig, en skit-kamera alltså, köp en Sony A300, det är den bästa kameran med rätt funktion som finns på marknaden.

Med rätt funktion avses här alltså liveview med vinlingsbar skärm, då är det ju otroligt korkat att ersätta en A200 med en 30D när ingen av dom har just den funktionen.

Alltså ska du köpa en Sony A300, för en 30D tillför inget som är av sån betydelse för mig att det skulle motivera ett system-byte.

Som Martin är lite inne på, förklara varför du vill byta kamera. Om inte för oss så fråga dig istället själv varför du vill byta. Vad har inte Sony kameran som du tror en canon 30D skulle kunna ge dig?

När du vet varför du vill byta då kommer också vi kunna svara på dina frågor.

30D är en bra kamera, men det är nog en Sony också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar