apersson850
Aktiv medlem
Scandinavian konkurrerar inte med priset.CyberPhoto sätter priset till 77kkr.
Rejäla specifikationer i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Scandinavian konkurrerar inte med priset.CyberPhoto sätter priset till 77kkr.
50MP @ 30 fps.... Damn!
Lika bra, att boka A1:an snabbt, den blir snart slutsåld!
Vad som är säkert, - A1:an är en blivande klassiker, lär hålla sitt värde relativt bra.Vet inte hur situationen är i USA men jag har svårt att tro att Sony A1 för 77 000 kr kommer sälja som glass i solsken i vår ankdamm i alla fall.
Jag är lite splittrad...väldigt mycket power i liten förpackning. Imponerande uppvisning. Men vem är den till för? Yrkesfotografer i vårt avlånga land har sannolikt tömt sin budget på 1DX3 eller motsvarande.
Nåja, återstår att se. Sony jobbar ju stenhårt på att komma in i pro-segmentet. Kanske är detta rätt kamera för det. Och det lilla formatet kan ju kompletteras med batterigrepp ser jag.
Då kan man alltså hänga på en halv tegelsten på Sonyn för att komma i kapp i den tyngd och storlek man vill ha ?Vad som är säkert, - A1:an är en blivande klassiker, lär hålla sitt värde relativt bra.
De flesta fotografer efterfrågar mindre kamerahus och lägre vikt, allt för att
bli smidig med sin utrustning.
De få fotografer, som vill ha större kamerahus, - komplettera med ett litet
gummidäck runt kamerahuset, då får ni som ni vill.
Canon 1DX3 khus är en tegelsten, - vikten motsvarar 2 x Sony A1 khus!
Vad som är säkert, - A1:an är en blivande klassiker, lär hålla sitt värde relativt bra.
De flesta fotografer efterfrågar mindre kamerahus och lägre vikt, allt för att
bli smidig med sin utrustning.
De få fotografer, som vill ha större kamerahus, - komplettera med ett litet
gummidäck runt kamerahuset, då får ni som ni vill.
Canon 1DX3 khus är en tegelsten, - vikten motsvarar 2 x Sony A1 khus!
Bland de där spännande fotnötterna och inte bara det olidliga marknadstugget kan noteras följande:
"Hi+" continuous shooting mode, shutter speeds of 1/125 s. or higher. At shutter speeds of 1/250 s. or higher in AF-C mode, the maximum continuous frame rate will depend on the shooting mode and lens used. 20fps max. when shooting uncompressed or lossless compressed RAW."
Skulle du byta ditt nuvarande Sony khus, - mot två A1 khus?Hade gärna bytt ut båda min sony mot två sådana A1. Ska ta mig en funderare men den borde väl hålla 3-4 år och då blir det runt 2000 i månaden per kamera.
Men frågan är om man kan lägga 160 k i dessa tider.
BLF och sfoto borde jobba upp sina timpriser.
Skulle du byta ditt nuvarande Sony khus, - mot två A1 khus?
Du kommer, att få problem, igen.
Har aldrig läst/hört någon ha haft så mycket negativt, att påpeka just om Sony!
Ergonomin och menyernas upplägg var inte din bag.
Multimediaverktyg, - ett ord från artikeln, inte mitt påhitt.Multimedia vem använder det uttrycket idag känns väldigt 09-tal ala windows 95.
Det där materialet från 8K ser extremt överskärpt ut men bra kvalite.
Menade artikel då jag läste den. Låter som när morfar ärade om datorerMultimediaverktyg, - ett ord från artikeln, inte mitt påhitt.
Fixat bort, klart vi skall vara moderna.
Menade artikel då jag läste den. Låter som när morfar ärade om datorer
Sony kommer förr eller senaste behöver migrera kameror då sensorteknologin blir så pass bra och billig att det inte kommer vara någon sätter skillnad mellan olika hus.