Bengf
Aktiv medlem
Tycker mig nog se att Stativ används flitigt med dom stora vita objektiven, dom har sina placeringar runt idrotts arenor, där sitter dom och rycker upp andra kameran för närbilder. Var ett reportage är i fotosidan för några år sedan med en skicklig kvinnlig fotograf och hur hon jobbade med en mängd utplacerade kameror som styrdes med radiotrafik och tog sina bilder per automatik hon styrde dessa kameror från en punkt som jag fattade, dessa utplacerade kameror måste inte givetvis vara av 1,5 kg modell kan jag tänka mig, hon måste väl ha haft en mindre lastbil med utrustning ett par timmar före matchstart för rigga upp denna arsenal av kameror. A9 kamerorna lär vara populära bland Danska yrkesfotografer tex, det finns ju extra grepp också som förbättrar handhavandet, Z6II fick möjlighet till extragrepp efter önskemål, vilket ansågs som en stor miss med första version. En A1 med batterigrepp blir en skapligt stor pjäs som nog kan göra nytta när man så önskar, många tester saknar faktiskt provning med påskruvade extragrepp och hur dom känns då. För övrigt kan jag inte se att meny/display/iso knappar skulle vara så jäkla stora på tex en 1DX-kamera, finns det överhuvud taget någon som verkligen har mätt hur mycket dessa knappar sticker upp, gamla A77 hade en del knappar som var liksom urskålade för att man skulle märka skillnad, går ju att använda små taggar på en del knappar också.