snap01
Aktiv medlem
(. Nä, antagligen inte. .)
Men du kommer förmodligen att bära på alla 3 samtidigt.
jag tror inte du förstår vad jag menar men jag ska ge min syn på detta en sista gång. Om jag jobbar utomlands med tex d800 o en 24-70 på så står det skrivet fotograf i pannan o jag får inte alltid dom naturliga bilder jag vill åt på människor bla o frågar du om lov att ta bilden så blir det oftast stelt o tråkigt så det är inte att jag vågar fråga utan jag presenterar mig oftast när bilden är tagen.
Om du tex kör med A7 med normal zoomen så blir kameran framifrån sett stor tack vare objektivet ät stort i omfång 67mm o nu pratar jag inte vikt.
Ang en zoom mot 3 fasta jag är ingen 24-105 kille med canon för det är usel bokeh med den kombon, så jag föredrar fasta med större bländare är oftast snygga släpp då.
Jag har ett par D800 o fuji o jag är egentligen ruggigt nöjd med fujin bra optik i prestanda o storlek däremot är jag o har alltid varit ff freak. För mig så skulle Sony vara ett komplement till D800 o vad den skulle vara bättre på är
diskret (huset är litet)
mindre objektiv? i vissa fall
så för mig är det viktigt att kameran är liten o optiken mindre o lättare för vitsen för mig är en diskret smidig lätt kombo. Jag tror att Sony kommer ha samma problem med damm på sensorn som fuji eftersom den är blottad varje gång du byter optik. Jag var i thailand o grekland med fuji o sådan dammsamlare har jag aldrig haft innan o eftersom sonys sensor är ännu större så lär inte problemet vara mindre så glöm inte dammblåsarn i väskan.
Och ang storlek på optik så tycker jag inte att 24-70 f4 låg bra i handen med A7 kändes inte som dom matchade varandra för huset är riktigt litet. Det är mina 5 cent i denna fråga sedan om ni tycker annat så varsågod
men om man backar bandet så är det drygt 5år sedan man jobbade på capo verde med 2st canon 1ds mark 2 med en 24-70 samt 70-200 2,8 på axeln för att inte missa några bilder o innan dess pentax 6x7 o hasselblad så man börjar nog bli lite bortskämd nu.