Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony α7/α7r
- Trådstartare Atropine
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
janne_145
Aktiv medlem
Har klarat mig bra utan ibis i min nex 5n nu ett bra tag så jag lär nog skrapa ihop lite cash till en sån här och bara köra mina gamla objektiv. Det borde väl funka med samma adaptrar som sitter mellan E-mount nex och objektiven man har nu? Eller ska det på nått annat avstånd mellan kameran och objektivet?
koxa
Aktiv medlem
Bra jobbat Sony!! Inte en dag för tidigt, dax för Canon och Nikon att vakna.
"Small camera, big dreams: Sony's full-frame Alpha 7 and 7R are here to kill your DSLR"
http://www.theverge.com/2013/10/16/4842508/sony-full-frame-alpha-7-7r-kill-your-dslr
"Small camera, big dreams: Sony's full-frame Alpha 7 and 7R are here to kill your DSLR"
http://www.theverge.com/2013/10/16/4842508/sony-full-frame-alpha-7-7r-kill-your-dslr
Sabud
Aktiv medlem
Nästan full pott från mig. Kul att det börjar hända nånting på marknaden. Husen ser solida och lagom stora ut. Verkligen lovande för framtiden men avsaknad av IBIS är en riktig dealbreaker. De som inte tror man behöver stabilisering har inte testat en 36 mpix kamera.
Eller så har man inte använt en Olympus OMD
/Stephan
Skrotfotaren
Avslutat medlemskap
Håller med, man drar sig för att släpa med sig "klumparna" (D700/D800) och tillbaka till APS-C det vägrar jag.........................Får bli en a7 "24" till våren med vettigt objektiv.Bra jobbat Sony!! Inte en dag för tidigt, dax för Canon och Nikon att vakna.
Bengf
Aktiv medlem
Sunt av Sony att använda menysystemet från RX-kamerorna i stället för skräpet som sitter i NEX
Men ... är A7 och A7r tjockkameror eller inte?
Nej dom kallas för mellanklena, NEXarna är klena kameror, 6D är en tjockkamera och 1DX är en tjockkluns-kamera eller Elefantmodellen--
Atropine
Avslutat medlemskap
Sunt av Sony att använda menysystemet från RX-kamerorna i stället för skräpet som sitter i NEX
Svårt att svara på, men de motsvarar inte mina kriterier på en NEX i alla fall. Men jag gillar dom tror jag, och många andra kommer också att göra der. Ptja, och numer är ju NEX som system begravt tydligen. Jag skiter egentligen i nomenklaturen, men jag hoppas att Sony inte släpper grundtänket med små minimalistiska hus i NEX-anda framöver. A7/A7r är nära, men ändå inte. För mig ser det mer ut som en uppgradering från A77 snarare än från NEX-7 (jag har båda) så ja, för mig är det nog mer en tjockkamera än en tunnis.
FlyerOne
Aktiv medlem
Den allmänt vedertagna definitionen för begreppet "tjockkameror" torde vara systemkameror med spegelhus. Men du får väl fråga Stenis, det var väl han som myntade uttrycket?---
.
A.Dent
Aktiv medlem
...
Bortsett från sökarbulan A7-kamerorna obetydligt större än NEX-7
koxa
Aktiv medlem
Nästan full pott från mig. Kul att det börjar hända nånting på marknaden. Husen ser solida och lagom stora ut. Verkligen lovande för framtiden men avsaknad av IBIS är en riktig dealbreaker. De som inte tror man behöver stabilisering har inte testat en 36 mpix kamera.
Stabilisering har du i optiken. Canon och Nikon har heller ingen IBIS.
Rommel
Avslutat medlemskap
Nu är det så att nästan alla objektiv jag har till FF både större och tyngre än huset. Så jag kan knappast klaga på kamerahuset för storleken i det det totala. Vet att det finns pannkaksobjektiv men de är få och endast i normalbrännviddsomfånget.
Men det finns klart en hel del Nikon och Canon kan lära sig av Sony.
/stefan
Men det finns klart en hel del Nikon och Canon kan lära sig av Sony.
/stefan
koxa
Aktiv medlem
Bortsett från sökarbulan A7-kamerorna obetydligt större än NEX-7
http://camerasize.com/compare/#487,33
Atropine
Avslutat medlemskap
Usch... Nu blev det svårt... Puckeln stör mig, men den är nog acceptabel trots allt...
--edit--
Och som vi anat så presenterades även en LA-EA4, med skruvdrift och fast semitransparent spegel för småbildsformat. En uppbiffad LA-EA2 helt enkelt.
Bengf
Aktiv medlem
År 2009 kom en kung av kamera, en stark doft av magnesium och metall gjorde sig påmind, kameran blev utsedd till världens bästa semiprokamera med APS-C-sensor. Så här skall en kamera byggas var det allmänna omdömet, solid, kraftfull och en härlig tyngd har den, den är i stort dubbelt så tung som en ny A7 och heter 7D.
Nej jag har inte skrivit fel årtal om någon tror det, detta var måttstocken hur en kamera skall vara byggd, det har ändrat sig så pass att nu skall A7 klassas in som tjockkamera, man måste nog då mena att jämföra med mobiltelefonerna, kallas dom för mikrokameror kanske, jag då är nog A7 en Rhino-kamera så klart.
//Bengt.
Nej jag har inte skrivit fel årtal om någon tror det, detta var måttstocken hur en kamera skall vara byggd, det har ändrat sig så pass att nu skall A7 klassas in som tjockkamera, man måste nog då mena att jämföra med mobiltelefonerna, kallas dom för mikrokameror kanske, jag då är nog A7 en Rhino-kamera så klart.
//Bengt.
Bengf
Aktiv medlem
Oj,Oj....70 gram tyngre än NEX 7 då måste man väl köpa någon form av sele att hänga klumpen i så att inte nacken far illa---
afe
Aktiv medlem
År 2009 kom en kung av kamera, en stark doft av magnesium och metall gjorde sig påmind, kameran blev utsedd till världens bästa semiprokamera med APS-C-sensor. Så här skall en kamera byggas var det allmänna omdömet, solid, kraftfull och en härlig tyngd har den, den är i stort dubbelt så tung som en ny A7 och heter 7D.
//Bengt.
Vet inte vart du fått det ifrån att 7D på nått sätt skulle varit en måttstock - det finns många kameror som är byggda på samma sätt som den, innan den kom.
Personligen tycker jag inte att skillnaden i storlek mellan NEX och A7 är obetydlig, men det är väl en smaksak
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.