ANNONS
Annons

Soligor vs Canon EF

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Tjat..tjat..tjat..

Har försökt att hitta an recension på nätet men ej lyckats.
Soligor 70-300/4.5-5.6 2100:-

eller Canon EF 75-300/4-5.6 2000:-

EF gluggen har jag hört ska vara väldigt plastig och billigt byggd, plastbajonett?

Frågan är om kvaliteten på linserna är bättre i soligor gluggen. Den ser ju helt klart fin ut med sitt vita utseende, men det är ju bara utseendet det ju.

Någon som har testat den gluggen ??

Just nu står valet mellan

EF 75-300 USM
EF 75-300 III
Soligor 70-300

Jag stod i valet och kvalet mellan dessa också för ett tag sen, och jag valde Soligor på rekomendation av Cyberphotos säljare... Har inte framkallat så många rullar än så länge, men jag är nöjd hittills... Men jag vet ju inte hur Canon-objektivet hade varit.
Nog ser det bättre ut än Canon, men det ÄR samtidigt lite plastigt! Men för 2000 får man inte så mycket mer...

Du har inte kollat på Sigma 70-300/4.0 DL macro den kostar också runt 2000:- Jag blev rekomenderad den framför minoltas 70-300 av björns foto i varberg.. Är jättenöjd med objektivet i hänsyn till priset.. Går ju dock inte att jämföra med en 80-200/2.8.. Är på väg att byta till en sån nu efter 2 år med Sigman
Kolla mina bilden här, många är tagna med Sigma 70-300

http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=1466

Hej,
Har ett Canon 75-300 III och är ganska nöjd med det. Tycker inte att det är så plastigt men då jämför jag med Canon EF 28-90 som är riktigt plastigt. Skulle dock helt klart välja Caonon för Soligor, vad jag har hört om dem så är optiken OK man mekaniken är inte bra. Annars tror jag på Sigma, har ingent själv men en polare kör med Sigma och han är mycket nöjd.

Jag använder Canons EF 75-300 USM och stortrivs med det. Hyfsat robust, bra skärpa över hela bilden, billigt, snabb och tyst fokusering och metallbajonett är några av de egenskaper jag trivs med.

/Andreas

AndreasW skrev:
Jag använder Canons EF 75-300 USM och stortrivs med det. Hyfsat robust, bra skärpa över hela bilden, billigt, snabb och tyst fokusering och metallbajonett är några av de egenskaper jag trivs med.

/Andreas

Jag har också en 75-300 USM III och håller helt och hållet med Andreas.

/Jorge

Danne: Naturligtvis rekommenderade cyberphoto soligor gluggen. Då dom e ÅF/Distrubutörer för detta märke i Sverige så lär de tjäna mer¨på detta än på att sälja ett canon orginal.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Nåja.. det luter åt ett tysklandsimporterat 75-300 USM för 2300:-

tack för svaren

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar