ulltand
Aktiv medlem
Jag funderar på om inte ditt uttalande är "hets mot folkgrupp"...Stisse skrev:
Ja faktiskt så funderar jag på det...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på om inte ditt uttalande är "hets mot folkgrupp"...Stisse skrev:
Ja faktiskt så funderar jag på det...
Mattsen skrev:
Det vore som att förbjuda alkohol för att det "finns så många alkoholister nuförtiden..."
Att avarter förekommer skall inte begränsa utbudet för "normalarter".
Har du barn själv?Mattsen skrev:
Skrämmande inslag i den här tråden är den alltför ofta återkommande peddonojan. Ett naket barn - och nakenhet överhuvudtaget - borde ses som något av det naturligaste som finns. Ibland hör man uttryck som: "-Det finns så många pedofiler nu för tiden..." Jag har mkt svårt att tro att antalet "pedofiler" skulle var fler nu än för kanske 100 år sedan. Och att börja censurera bilder för stt det finns "så många pedofiler" kan jag inte se som rätt väg. Det vore som att förbjuda alkohol för att det "finns så många alkoholister nuförtiden..."
Att avarter förekommer skall inte begränsa utbudet för "normalarter".
Mattsen skrev:
Sen vill jag uttrycka min irritation både till att bilden ifråga togs bort - det gör ju det omöjligt för oss som läser denna tråd att skapa en egen åsikt, och att inlägg tas bort! Visst, svensken kanske tycker det är obehagligt när någon höjer rösten, speciellt i ett forum, men att för den skull helt sonika radera inlägget skapar nog än större obehag.
//Mattsen
Nä, jag tror snarare att de 90% av medlemmarna du ondgör dig över har en mer naturlig, öppen, och avsexualiserad syn på "nakenhet" än du, och inte har din lite komiska och automatiska association till sex och perversion, som du projicerar på majoriteten av medlemmarna här.Stisse skrev:
Hur tolkar med detta ?? Är 90% av fotosidans medlemmar bara snuskhumrar ?
/Stisse...
PeterLj2 skrev:
Ska vi inte värna om de "svaga" i vårt samhälle?
lottae skrev:
Har du barn själv?
Jag skrev aldrig att jag inte tyckte man skulle fotografera sånt. Det enda jag skrev var att jag tycker man bör tänka ordentligt på vad man publicerar.Mattsen skrev:
Ja det har jag. Och jag tycker inte det är rätt väg att gå - att avstå från fotografering av tex ett naket barn som för första gången doppar foten i det kalla sjövattnet.
Resonerar vi såhär så är det bara att gå vidare;
Kanske skall smink förbjudas för att inte en tjej skall se för utmandade ut? Eller minimera längden på kjolar osv. Det kanske kan leda till att en presumtiv förövare inte begår brottet.
Håller med dig Lotta. Lägger man ut en bild på webben, så riskerar man att aldrig få den därifrån.lottae skrev:
...jag tycker man bör tänka ordentligt på vad man publicerar.