Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snuskhumrar !

Produkter
(logga in för att koppla)
Stefan Krantz (Stisse) skrev:...bla...bla...bla

90% är snuskhummrar som tittar på nakenbilder?

Betyder det att 100% av dessa fotografer som tar/laddar upp dessa bilder oxå är snuskhummrar?

Skulle vara kul att veta om du anser att dom 90% är bara män?

Givetvis så är detta med nakenhet extra intressant...
Naket berör ens sinnen mer...av olika anledningar...vissa för att det är vackert...bla...bla...bla...och vissa för att det är upphetsande.

VAD ÄR PROBLEMET MED DET?

Fortsätt du att ladda upp nakenbilder om du vill Stefan...eller strunta i det...så länge du/andra gör det så kommer vi att av våra egna anledningar att titta på dom.

Stefan Krantz (Stisse) skrev:

"Nu lugnar vi oss lite...ska förklara på mellanstadie nivå..

Eftersom 400 har tittat på den gämfört med typ 40 som jag normalt får och kommentarer om att den är "för sexig för att vara ett barn" så är det bara bevis på att folk tittar på den med en annan utgångs punkt en vad jag menat. Hade väntat mig 40 besökare på denna också.
Vilket bevisar att 90% engagerar sig mest för nakenbilder."

Jo...visst höjde du din egen nivå till mellanstadienivå...kämpa på så kommer du säkert upp till nästa nivå snart...
 
kanske skulle vara dags att införa en regel mot "bluffare" som medvetet anger felaktiga motivkategorier endast i syfte att "ragga" fler tittare. Det förstör hela idén med att ö.h.t. ha motivkategorier!

Nu har jag inte sett bilden i fråga, eftersom du tog bort den, så den kan jag inte uttala mig om. Men just grejen att du sätter "naket" på alla bilder stör mig litegrann.

Och angående kommentarer som "för sexigt för att vara ett barn", det var inte så att bilden var just det? För sexig för att vara ett barn?
Fast det är ju så att vi alla har olika syn på det mesta. En bild som du och jag tycker är helt ok kanske nån annan kan uppfatta som stötande.

Jag skulle gärna se bilden i fråga, för att kunna bilda mig en egen uppfattning..
 
Jag hann se bilden och läsa de två kommentarer som lämnats då. Ordet sexig nämndes väl inte, men däremot att posen var fel med tanke på modellens ålder. Sedan valde du att läsa in ordet "för sexigt" med det väl?

Själv ansåg jag också att posen, fokuset och kompositionen var totalt fel på en barnbild. Visst, jag vet att 11-13åringar (hur gammal var modellen) putar med rumpan ibland men det är ju upp till fotografen som skildrar bilden att välja vinkel, fokus mm på ett sätt som inte framhäver detta så extremt om man vill undvika just kommentarer om "fel pose", för sexigt eller så. Dessutom hade nog inte bilden lockat hälften om du inte missbrukat kategorivalet.

Ser du inte själv varför folk undrar när de hittar en sån barnbild under naket? Visseligen påklädd, men ändå otäckt exponerande på ett sätt jag inte vill se barn på. Posen var fel Såg du verkligen inte det själv?
 
Förvirrad tråd....

Det här var nog den mest förvirrade tråden jag har läst här på fotosidan.... vilken genast gör den "kul"...

Spännande är att man inte kan veta riktigt vad som är ironi och inte.. Därför är det i praktiken omöjligt att "bemöta" inläggen.

Därför kan man bara uttrycka sina egna åsikter...

Man kan aldrig styra vilka bilder folk vill kika på. Grepp som att lägga en bild i en populär kategori kan ju vara ett knep, men ger knappast fler kommentarer. Personligen är det bilder på människor som alltid fångar mitt intresse i första hand. Och ur gruppen människor väljer jag sedan det som fascinerar mig mest - det vackraste naturen har gett oss män (och kanske bi-tjejer) nämligen det sk täcka könet. Det kommer varken gnällande navkapselfotografer eller kreativa kodkreatörer att kunna ändra på - ever.

Skrämmande inslag i den här tråden är den alltför ofta återkommande peddonojan. Ett naket barn - och nakenhet överhuvudtaget - borde ses som något av det naturligaste som finns. Ibland hör man uttryck som: "-Det finns så många pedofiler nu för tiden..." Jag har mkt svårt att tro att antalet "pedofiler" skulle var fler nu än för kanske 100 år sedan. Och att börja censurera bilder för stt det finns "så många pedofiler" kan jag inte se som rätt väg. Det vore som att förbjuda alkohol för att det "finns så många alkoholister nuförtiden..."
Att avarter förekommer skall inte begränsa utbudet för "normalarter".
Narutligtvis måste vi ha limits - en bild på ett barn i en erotisk pose är groteskt och "smaklös".
Men naturlig nakenhet måste få släppas fram även om det "finns så många pedofiler nuförtiden"

Sen vill jag uttrycka min irritation både till att bilden ifråga togs bort - det gör ju det omöjligt för oss som läser denna tråd att skapa en egen åsikt, och att inlägg tas bort! Visst, svensken kanske tycker det är obehagligt när någon höjer rösten, speciellt i ett forum, men att för den skull helt sonika radera inlägget skapar nog än större obehag.

//Mattsen
 
vill man ha många kommentarer är det bättre att
* ta bättre bilder
* engagera sig mer, dvs kommentera mera eller skriva fler (hjälpsamma) inlägg i forumen, och därmed får mer uppmärksamhet.
* osv...

dvs självklara saker.
 
Re: Förvirrad tråd....

Mattsen skrev:
Det vore som att förbjuda alkohol för att det "finns så många alkoholister nuförtiden..."
Att avarter förekommer skall inte begränsa utbudet för "normalarter".

Tycker det var en dålig parallell.
Alkohol är en drog och vi har förbjudit de flesta andra droger som är av liknande styrka.
Att alkohol fortfarande är tillåtet beror endast på social acceptans för just den drogen.
Ska vi inte värna om de "svaga" i vårt samhälle?

Finns dessutom inte många i min ålder som dricker alkohol med lite klass och stil, tycker snarare de som gör det är avarterna.
 
(Ang inlägget som togs bort var det bara ett onödigt angrepp på stavningen i ett inlägg, helt ovidkommande för debatten och mot våra regler. Diverse hetsiga inlägg i just denna sakfrågan är kvar. Håll spåret.)

Ang barn och nakenhet så har vi skrivit lite om det i bildreglerna . Som förälder får man ju tänka efter och avgöra själv - men vi vill iallafall göra en uppmärksam på verkligheten, alla tänker inte på att en bild på Fotosidan är som att hänga ut en bild på en anslagstavla någonstans.
 
Re: Förvirrad tråd....

Mattsen skrev:
Skrämmande inslag i den här tråden är den alltför ofta återkommande peddonojan. Ett naket barn - och nakenhet överhuvudtaget - borde ses som något av det naturligaste som finns. Ibland hör man uttryck som: "-Det finns så många pedofiler nu för tiden..." Jag har mkt svårt att tro att antalet "pedofiler" skulle var fler nu än för kanske 100 år sedan. Och att börja censurera bilder för stt det finns "så många pedofiler" kan jag inte se som rätt väg. Det vore som att förbjuda alkohol för att det "finns så många alkoholister nuförtiden..."
Att avarter förekommer skall inte begränsa utbudet för "normalarter".
Har du barn själv?
Jag håller med om att nakenhet är naturligt. Tycker att det är det vad gäller både barn och vuxna, men trots att det är naturligt så finns orsaker att tänka efter innan man publicerar sånt.
För 100 år sedan kunde inte pedofiler gå ut och hitta nakna barn på webben. De hade inga datorer där de kunde söka fram adresser och personuppgifter så lätt heller som man kan idag.

För bara några år sedan tyckte jag det var självklart att man skulle kunna publicera ett naket barn i naturlig miljö. Typ på stranden eller i badkaret eller så, men jag har sett orsaker till att låta bli nu. Jag vet fler på fotosidan som mailats/kontaktats av "fula gubbar" efter att ha publicerat fullt naturliga nakenbilder på barn. Sånt händer tyvärr och det är ju bara en av orsakerna att låta bli att publicera. Själv ser jag ett helt gäng andra orsaker också nu.

Fast detta var ju egentligen OT. Bilden det handlade om här i denna tråden var påklädd.
 
Re: Förvirrad tråd....

Mattsen skrev:
Sen vill jag uttrycka min irritation både till att bilden ifråga togs bort - det gör ju det omöjligt för oss som läser denna tråd att skapa en egen åsikt, och att inlägg tas bort! Visst, svensken kanske tycker det är obehagligt när någon höjer rösten, speciellt i ett forum, men att för den skull helt sonika radera inlägget skapar nog än större obehag.

//Mattsen

du kan se den här
http://www.digital-dreams.nu/photos/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=1
 
Jag ser bara "no image to display".

Sedan tycker jag definitivt du skall korrigera kategorierna för dina bilder du har uppe nu. Jag ser det som missbruk av fotosidan att lägga upp bilderna i så kraftigt missvisande kategorier. Ibland faller förvisso bilder i granslandet mellan olika kategorier men det är inte fallet här.

Detta gäller många här på fotosidan: Att det finns möjlighet att ange 4 olika kategorier för varje bild så måste man inte det. Ju precisare man kan bestämma bildkategorin desto enklagre blir det att söka på bilder för de som vill hitta inspirationskällor.
 
Senast ändrad:
Stisse skrev:
Hur tolkar med detta ?? Är 90% av fotosidans medlemmar bara snuskhumrar ?

/Stisse...
Nä, jag tror snarare att de 90% av medlemmarna du ondgör dig över har en mer naturlig, öppen, och avsexualiserad syn på "nakenhet" än du, och inte har din lite komiska och automatiska association till sex och perversion, som du projicerar på majoriteten av medlemmarna här.

Och det är väl där du avslöjar dig lite, när du projicerar din egen sexualångest på andra människor.
 
Re: Re: Förvirrad tråd....

PeterLj2 skrev:

Ska vi inte värna om de "svaga" i vårt samhälle?

Jovisst, men inom rimliga gränser.
Tyvvärr är det ofta ekonomiska intressen som styr vilka "svaga grupper" det skall värnas om.
Ett skrämmande exempel på detta är statens massiva satsning på reklam för spel i alla dess former - för att inte tala om uppfinningsrikedomen vad gäller nya spelformer. Här tas inga hänsyn alls till spelmissbrukare som ruinerar både sig själva och sin familj (om de har någon kvar)...
Tvärtom, med reklam för miljoner varje månad förvärrar man istället situationen för de som inte kan låta bli att spela och dessutom lockas nya aspiranter in i spelhelvetet - allt detta i "statens" goda namn. Fy f...
Ta bara sloganen för trisslotter: "-Plötsligt så händer det..."
 
Re: Re: Förvirrad tråd....

lottae skrev:
Har du barn själv?

Ja det har jag. Och jag tycker inte det är rätt väg att gå - att avstå från fotografering av tex ett naket barn som för första gången doppar foten i det kalla sjövattnet.

Resonerar vi såhär så är det bara att gå vidare;
Kanske skall smink förbjudas för att inte en tjej skall se för utmandade ut? Eller minimera längden på kjolar osv. Det kanske kan leda till att en presumtiv förövare inte begår brottet.
 
Re: Re: Re: Förvirrad tråd....

Mattsen skrev:
Ja det har jag. Och jag tycker inte det är rätt väg att gå - att avstå från fotografering av tex ett naket barn som för första gången doppar foten i det kalla sjövattnet.

Resonerar vi såhär så är det bara att gå vidare;
Kanske skall smink förbjudas för att inte en tjej skall se för utmandade ut? Eller minimera längden på kjolar osv. Det kanske kan leda till att en presumtiv förövare inte begår brottet.
Jag skrev aldrig att jag inte tyckte man skulle fotografera sånt. Det enda jag skrev var att jag tycker man bör tänka ordentligt på vad man publicerar.

Jämförelserna är därför inte relevanta.
 
Re: Re: Re: Re: Förvirrad tråd....

lottae skrev:
...jag tycker man bör tänka ordentligt på vad man publicerar.
Håller med dig Lotta. Lägger man ut en bild på webben, så riskerar man att aldrig få den därifrån.

Speciellt när det gäller barn ska man tänka sig för både en och två gånger.
Vill personen som femtonåring att alla kompisar kan se när hon/han badar naken eller när han/hon har gröt i hela ansiktet?

Att skrika om copyright när en bild börjar cirkulera ger inte ett skit.

Så tänk tanken att bilden kommer kunna ses av miljarder männsiskor, och fråga om personen verkligen vill det om några år.
 
Men nu får ni väl ändå ta och lugna ner er lite. Den här bilden innehöll väl inget naket?
Eller diskuterar ni bara allmänt, för i så fall håller jag mer er.

/ Marcus
 
Men nu har ni ju verkligen två helt skilda typer av argument väl?

Den ena målar upp ett skräckscenario där vi inte skall publicera (vad som är för normala människor) harmlöst nakna barn pga av minioriteten pedofiler.

Den andra pratar som jag förstår det om något helt annat, vad personen ifråga kan komma att skämmas över, eller inte vilja ha cirkulerandes.

I det fallet håller jag helt med, man bör tänka till! Dock tycker jag inte att vi skall rätta oss efter en minoritetsgrupp på det viset. Jag tycker således att Mats har en poäng, även om hans jämförelse haltar en smula så kan vi nog alla förstå vad han söker säga (om vi vill) eller hur?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.